میوه خشک نازگل خطر لخته شدن خون را به صفر می رساند

سدیم معمولاً از طریق مصرف نمک وارد بدن ما می شود. مصرف بیش از حد نمک و کاهش مصرف غذاهای حاوی پتاسیم منجر به فشار خون بالا می شود.

میوه خشک نازگل دارای پتاسیم زیاد و سدیم بسیار کم است. بنابراین غذای مناسبی برای مقابله با اثرات مخرب فشار خون بالا و همچنین آرامش دهنده اعصاب محسوب می شود.

رسوراترول یک فلاونوئید بسیار مهم است که به وفور در توت های خشک یافت می شود و به طور مستقیم بر عملکرد مکانیسم های خاصی در رگ های خونی تأثیر می گذارد و خطر آنژیوتانسین را کاهش می دهد که باعث تنگی عروق خونی می شود.

رسوراترول تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد که رگ های خونی را گشاد می کند. با انقباض رگ های خونی، خطر لخته شدن خون و متعاقب آن مشکلات قلبی مانند سکته و حمله قلبی کاهش می یابد.

میوه خشک نازگل

خرمالو سرشار از ویتامین C است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خرمالو یکی از میوه هایی است که بیشترین میزان ویتامین C را دارد و تنها یک خرمالو می تواند 98 درصد نیاز روزانه بدن شما به این ویتامین را تامین کند.

ویتامین C سیستم ایمنی را برای افزایش تولید گلبول های سفید تحریک می کند. همانطور که می دانید گلبول های سفید مهمترین لایه دفاعی بدن در برابر عفونت های میکروبی، ویروسی و سمی هستند.

نارگیل خشک می تواند به بهبود و ارتقای عملکرد سالم مغز کمک کند. تولید انتقال دهنده های عصبی و همچنین میلین می تواند توسط برخی از مواد شیمیایی موجود در گوشت نارگیل تقویت شود.

توجه داشته باشید که اگر میلین سلول های عصبی ما آسیب ببیند، دچار مشکلات عصبی خواهیم شد. مصرف شلیل خشک می تواند از بیماری هایی مانند خشکی چشم، آسیب عصب بینایی، تخریب لکه های زرد (شایع ترین علت نابینایی در سالمندان)، اختلالات بینایی و افزایش آسیب پذیری در برابر عفونت ها جلوگیری کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.