کارخانه تولید زغال فشرده

مراحل تولید زغال فشرده چگونه است و تفاوت اصلی آن با دیگر مدل های زغال در چیست؟ آیا امکان تاسیس کارخانه و تولید زغال فشرده در هر منطقه و استانی وجود دارد؟ زغال فشرده، صنعتی یا همان بریکت در کارخانه های تولیدی و توسط دستگاه های مدرنی تولید می شوند که تهیه و استفاده از آنها نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد. از جمله تفاوت های عمده زغال فشرده نسبت به زغال های دیگر مانند زغال مرکبات باید به دو مورد بارز یعنی مواد اولیه به کار رفته در تولید و شکل ظاهری آنها اشاره نمود.

برای تولید زغال فشرده عمدتاً از تخته، اضافه های الوار، خاک اره و حتی خاک زغال استفاده می کنند، این در حالی است که برای انواع دیگر زغال ها انواع چوب درختان با درجات کیفی مختلف به کار گرفته می شود. از سوی دیگر زغال چوب های معمولی به اشکال مختلفی مانند سکه ای، قلمی، کنده و مچی به بازار عرضه می شوند اما زغال فشرده یا بریکت اشکالی بسیار مرتب و شکیل عمدتاً به صورت مربع، دایره و بیضی دارند.

تاسیس کارخانه یا کارگاه تولید زغال فشرده نیاز به مکانی با وسعت و متراژ بالا ندارد زیرا از چند دستگاه اتوماتیک جهت تولید استفاده می شود اما بهتر است مکان تاسیس کارخانه در محله یا منطقه مسکونی نباشد زیرا تولید انواع زغال همراه با تولید گازهای سمی خواهد بود که حتی کارکنان جهت کاهش میزان آلودگی در حین تولید باید از ماسک استفاده نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.