فروشگاه اینترنتی زغال بسته بندی

زغال تولید شده با بسته بندی های متنوعی به بازار عرضه می شود که در اینجا به بررسی چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت. آیا می دانید در فروشگاه و مراکز اینترنتی تقاضا برای خرید چه نوع بسته بندی هایی بیشتر است؟ بر خلاف تصور بسته بندی زغال اهمیت ویژه ای در برند سازی و جذب مشتریان بیشتر دارد. به عنوان تولید کننده زغال اگر به این امر توجه نشود بدون شک بسیاری از مشتریان به ویژه کسانی که قصد خرید عمده را دارند از دست خواهید داد. در زمان بسته بندی نوع مصرف زغال اهمیت ندارد و انواع مختلف نمونه های تولیدی برای مصارف مختلف بسته بندی های یکسانی دارند. به عنوان مثال زغال کبابی بریکت و زغال لیمو سکه ای ویژه سوپرمارکت ها در بسته بندی های چیپسی برای مصارف خانگی قرار داده می شوند. فروشگاه های بزرگتر معمولاً بسته های ده کیلویی را سفارش می دهند که هر نوع زغال در کارتون های ده کیلویی با برندهای مختلف قرار می گیرند. توجه داشته باشید که امروزه فروشگاه و مراکز اینترنتی نیز در زمینه سفارش و فروش انواع زغال بسته بندی فعالیت دارند که همواره از این نظر محصولات خود را با تنوع بسیار زیادی به مشتریان ارائه می کنند.

افراد زیادی به دنبال خرید زغال مرغوب جهرم برای رفع نیاز خود هستند. در ایران مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد که این محصول را به صورت جزئی و یا کلی ارائه می دهند.

راه های بسیاری در حال حاضر وجود دارد که مردم می توانند زغال مورد نیاز حود را تهیه بفرمایند. مثلا آن ها می توانند به بسیاری از مغازه ها رجوع کرده و یا این محصول مورد نیاز خود را از مراکز تولیدی زغال فراهم کنند.

فروشگاه آنلاين زغال، یکی دیگر از راه هایی است که افراد برای تهیه زغال مناسب خود به آن روی می آورند. در واقع این سایت ها به ارائه انواع زغال های موجود در بازار می پردازند.

فروشگاه اینترنتی زغال بسته بندی

توضیح کلی در مورد زغال

توضیح کلی در مورد زغال

 

زغال از بقایای چوب های نیمه سوخته گیاهان و جانوران بوجود می آید و کاربرد بسیاری در زندگی روزمره انسان ها از جمله، پخت غذا، صنایع دارو، تهیه کارهای هنری، قلیان و… دارد.

همچنین از دو روش سنتی و صنعتی تولید شده و انواع گوناگونی از آن در بازار موجود است.

به این محصول، زغال کربن ناخالص هم گفته می شود. درواقع می توان گفت بین ۸۵ تا ۹۸ درصد زغال را کربن تشکیل می دهد.

زغال در کیفیت های متفاوت و انواع مختلفی تولید می شود.

از انواع زغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • زغال فشرده:

این مدل زغال، از ترکیب خرده های چوب به همراه بقایای جانوران و گیاهان بدست می آید. نسب به سایر زغال ها از کیفیت پایین تر ولی ماندگاری بالاتری برخوردار است.

 زغالی عطر دار بوده که از انواع درختان ( لیمو، نارنج و…) تهیه می شود.

  • زغال فعال:

این زغال پودری است و بدون طعم و بو می باشد و از آنجا که خاصیت سم زدایی دارد؛ در تولید انواع ماسک، خمیر دندان و… به کار می رود.

 

در کشور ما به دلیل رونق بسیار زیاد کافه ها و قهوه خانه های سنتی، میزان مصرف زغال بسیار بالا است.

اما تولید زغال آنقدری است که علاوه بر تامین مصارف داخلی، به صادرات هم می رسد.

استان های شمالی ایران، به دلیل وجود جنگل ها و انبوه درختان، تولید کنندگان بسیار زیادی در این زمینه داشته و از  جمله قطب های تهیه زغال در کشور به شمار می رود.

از دیر باز انسان‌ها زغال را تولید و از آن استفاده می کردند. به عنوان مثال در گذشته برای تصفیه ی آب از نوعی صافی زغالی استفاده می شد.

امروزه زغال کاربرد بسیار بالایی دارد که از آن ها می توانیم به صورت مختصر به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مصرف توتون و تنباکو 
  2. پخت کباب و انواع غذاها
  3. مصارف صنعتی و دارویی (زغال خواص فوق‌العاده ای دارد؛ به همین دلیل از آن برای تهیه محصولات بهداشتی مانند خمیر دندان استفاده می‌شود، چرا که زغال جرم دندان را از بین می‌برد.)
  4. ساخت ماسک‌های ضد گاز
  5. مصارف خوردنی مانند؛ بستنی‌ها و نوشیدنی‌های زغالی  
  6. مصارف کشاورزی (وجود زغال در خاک گلدان بسیار مفید است و می‌تواند به خوبی جایگزین کودهای شیمیایی باشد.)
  7. کارهای هنری

زغال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر برای تهیه ی زغال به یک فروشگاه مراجعه کنید، خواهید دید که تنوع آن بسیار زیاد است.

شما برندهای مختلف، شکل‌های گوناگون و کیفیت‌های متفاوت آن را خواهید دید، در این صورت یک انتخاب خوب برایتان بسیار دشوار خواهد بود. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید بهتر است ویژگی‌های زغال خوب را بشناسید.

همان طور که گفته شد؛ زغال با کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود است.

بعضی از انواع آن کیفیت پایین یا متوسطی دارند؛ در حالی که بعضی دیگر بسیار مرغوب هستند. البته افراد با توجه به نوع نیاز و حتی توجه به قیمت‌ها یکی از این موارد را انتخاب می‌کنند و روشن است که میزان کیفیت و مرغوبیت زغال در قیمت آن مؤثر است.

البته دو عامل زیر در میزان کیفیت زغال بسیار تاثیرگذار است:

  1. نوع چوبی که زغال از آن تهیه شده است؛ به عنوان مثال زغال لیمو کیفیت بهتری نسبت به زغال فشرده دارد.
  2. فرآیند تولید زغال

در ادامه ی این مطلب به چند ویژگی زغال خوب نیز اشاره می‌کنیم.

  • زغال باید سیاه، براق و درخشنده باشد.
  • پس از روشن شدن نباید به سرعت خاموش شود؛ به عبارتی زغال باید بتواند شعله را در خود نگه دارد و برای این کار حتی به باد زدن هم احتیاج نداشته باشد.
  • دوام بسیار خوبی داشته و ماندگار باشد و از مقاومت بالایی برخوردار باشد.
  • فاقد بو، گاز و دود باشد. بوی زغال باعث ایجاد سردرد می شود.
  • در حین سوختن جرقه ایجاد نکند.
  • حرارت زیادی تولید کند؛ به عبارتی هنگام سوختن سرخ و پر حرارت باشد.
  • نباید حالت پوکی داشته باشد، به علاوه کاملا سالم باشد و شکستگی نداشته باشد.
  • مقدار زیادی خاکستر تولید نکند.

آشنایی با فرآیند تولید زغال

آشنایی با فرآیند تولید زغال

هنگامی که چوب می‌سوزد در حین سوختن به زغال تبدیل می‌شود؛ در واقع چوب در فرآیند سوختن تمام رطوبت خود را از دست می‌دهد و ماده ای جامد باقی می‌گذارد.

البته زغال تنها از سوختن چوب حاصل نمی‌شود و امروزه این ماده با روش‌های مدرن و پیشرفته و با استفاده از مواد دیگری غیر از چوب نیز تولید می‌شود.

برای تولید زغال، روش‌های مختلفی وجود دارد. زغال را می توان یا به روش‌های سنتی و یا به روش‌های صنعتی تولید کرد. 

  • روش سنتی:

روش‌های دستی و سنتی، برای انجام این کار اغلب دشوار و زمانبر است. استفاده از این روش‌ها زمانی می‌تواند مفید باشد که مقدار زیادی چوب در دسترس باشد و قرار است همه ی آن‌ها تبدیل به زغال شوند. در این روش ابتدا گودال‌هایی در زمین ایجاد کرده و در آن کوره‌هایی احداث می‌شود، این کوره‌ها دارای دو سوراخ است به این صورت که یکی در بالا، برای ریختن چوب‌ها و یکی در گودال برای جمع‌آوری زغال‌ها با ماشین. 

قبل از تهیه زغال، چوب‌ها باید کاملا خشک شده باشند، برای این منظور آن‌ها را چند روز در هوای آزاد قرار می‌دهند، سپس چوب‌ها درون کوره‌ها ریخته می‌شود و بعد حرارت دهی به کمک ترکیبی از مواد مانند ترکیب پوست برنج و گندم انجام می‌گیرد. هر ماده ای که سرعت سوختن آن بالا نباشد برای این کار مناسب است. در این روش میزان دما و حرارت قابل کنترل نیست. تهیه ی زغال به این روش ممکن است حدود دو هفته طول بکشد. 

  • روش صنعتی:

ساخت زغال با روش‌های صنعتی، راحت تر و سریع تر است. در این روش‌ها از کوره‌های صنعتی چند جداره به منظور تهیه زغال استفاده می‌شود. این کوره‌ها معمولا با سوخت‌های فسیلی، گاز و … کار می‌کنند. در این روش نیازی به خشک کردن چوب‌ها نیست. برای تهیه زغال، چوب‌ها درون کوره‌ها قرار داده می‌شود. حرارت دهی به صورت غیر مستقیم و یکنواخت انجام می‌شود و میزان حرارت کوره قابل کنترل است. حرارت دهی تا زمانی انجام می‌شود که مقدار کربن موجود در چوب‌ها در واحد حجم، به یک حد لازم برسند. تهیه ی زغال به این روش تنها به حدود چند ساعت، برای مثال 7 الی 8 ساعت زمان نیاز دارد.

در هر دو روش، چوب‌ها پس از حرارت دیدن و تبدیل شدن به زغال خام، پلمپ یا خفه می‌شوند تا خنک شده و سپس به زغالی سرد و سفت تبدیل شوند. در روش سنتی این کار زحمت زیادی دارد. زغال‌ها باید از میان مواد سوختنی جدا شوند و سپس به سرعت در یک ظرف فلزی خفه شده که این عمل دو روز طول می‌کشد. اما در روش صنعتی، زغال‌ها در همان کوره خفه می‌شوند.

زغال اگر به روش شرح داده شده تولید شود، رنگ آن سیاه است و به عبارتی همان زغالی است که می‌شناسیم، اما اگر در هنگام تولید زغال، چوب‌ها با دمای پایین‌تر کربونیزه شوند و سپس به صورت ناگهانی دما بالا رود، به گونه ای که زغال‌ها سرخ شوند و بعد به سرعت در مخلوطی از خاک، شن و خاکستر خفه شوند، زغال سفید تولید می‌شود.

در روش سنتی، گازهای حاصل از سوختن چوب هدر می‌رود و دود حاصل، هوا را بسیار آلوده می‌کند در حالی که در روش صنعتی این گازها با روش‌هایی جمع ‌آوری می‌شود.

معمولا زغال‌هایی که به روش صنعتی تولید می‌شود، دارای شکل یک دست و کیفیت بالاتری هستند. البته نمی توان در این زمینه با قاطعیت نظر داد و برخی معتقدند که روش‌های سنتی و همچنین زغال تولید شده به روش سنتی بهتر است.

مهمترین نکته در تهیه زغال

اکنون با روش‌های تولید زغال به صورت مختصر آشنا شده ایم، شاید این تصور ایجاد شود که ساخت زغال کار آسانی است و هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما باید بدانیم که مانند هر کار دیگری تولید زغال تکنیک‌های خاص خود را دارد و برای اینکه زغالی با کیفیت و مرغوب تولید شود، این نکات باید به خوبی رعایت شود. برای درک این نکات لازم است به فرآیند تولید زغال نگاهی بیندازیم.

همان طور که گفته شد؛ زغال در واقع نوعی کربن است. اما این کربن چگونه از چوب حاصل می‌شود؟ 

پاسخ این سوال ساده است. چوب از مواد بسیاری از جمله کربن تشکیل شده است پس برای تهیه ی زغال باید با هر روش ممکن، مواد دیگری غیر از کربن از چوب گرفته شود.

مقدار کربنی که در فرآیند سوختن باقی می‌ماند در میزان کیفیت زغال بسیار تاثیرگذار است؛ با کنترل درجه ی حرارت و مدت زمان سوختن، می توان درصد کربن را به میزان مناسب تنظیم نمود.

البته بهتر است که حرارت غیر مستقیم باشد؛ میزان حرارت نیز بسیار مهم است. اگر حرارت خیلی زیاد باشد و فرآیند سوختن کامل شود، همه ی کربن موجود در چوب از بین می‌رود و در نهایت تنها مقداری خاکستر باقی می‌ماند. 

زغال باید به خوبی پخته شود؛ زیرا در غیر این صورت هنگام استفاده کردن از آن، جرقه و دود تولید می‌کند و همچنین تکه تکه می‌شود.

در تهیه ی زغال فشرده، باید دقت شود زغال دچار ترک خوردگی نشود و کاملا صاف و یکدست و محکم باشد؛ ترک خوردن آن علت‌های بسیاری دارد که قبل از سوختن باید به خوبی رعایت شود.

خفه کردن زغال نیز مرحله ی مهمی است و باید با احتیاط فراوانی انجام شود.

شرکت طراحی و ساخت زغال

شرکت طراحی و ساخت زغال

زغال یک ماده ی پر مصرف و همچنین با قابلیت نگه داری آسان است و بازار فروش گسترده و پر رونقی دارد. آمارهای جهانی و همچنین آمارهای داخل کشور نشان می‌دهد که مصرف زغال پیوسته رو به افزایش است.

 تولید انواع زغال به عنوان یک کسب و کار زود بازده و نیز با پتانسیل درآمد زایی بالا، اخیرا مورد توجه تعداد زیادی از  سرمایه گذاران قرار گرفته است.

امروزه شرکت‌های تولید زغال با تهیه ی کوره‌ها و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته، خط تولید انواع زغال را راه‌اندازی کرده و آن را با کیفیت‌های مطلوب تولید می‌کنند؛ البته تولید زغال به روش سنتی نیز انجام می‌شود.

ماشین‌ها و دستگاه‌های متعددی برای ساخت زغال به کار گرفته می‌شود. برای تولید زغال مرغوب باید این دستگاه‌ها از کارآیی بالایی برخوردار باشند. همچنین نحوه ی استفاده و نگه داری از تجهیزات باید به خوبی فراگرفته شود.

همانطور که گفته شد؛ تهیه زغال به روش صنعتی در مقایسه با روش سنتی بسیار بهتر است. در این روش یک اپراتور چوب‌ها را در داخل کوره قرار می‌دهد و با تنظیم دما و نظارت می‌تواند میزان زیادی زغال را در کم ترین زمان و با بهترین کیفیت تولید نماید. البته دستگاه‌هایی وجود دارد که نیاز به اپراتور هم ندارد و کار تهیه ی زغال را بسیار آسان کرده است. تولید زغال به این روش به یک حرفه ی سود آور تبدیل شده است؛ به خصوص زغال فشرده که نیاز به سرمایه ی اولیه زیادی ندارد و همچنین مواد اولیه آن ارزان است و آسان به دست می‌آید.

تولید کنندگان داخلی زغال، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور می‌توانند محصولات خود را به خارج نیز صادر کنند. ترکیه، عراق، افغانستان، کویت، امارات و عمان از کشورهایی هستند که زغال مصرفی خود را از ایران تهیه می‌نمایند.

فروشگاه زغال باکیفت در تهران

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ زغال کاربردهای بسیاری در زندگی روزمره دارد. پخت و پز، سرو قلیان، مصارف صنعتی، دارویی، هنری، غذایی، شخصی و … برخی از موارد استفاده زغال است؛ به همین علت مشتریان زغال، معمولا صاحبان رستوران‌ها، قلیانسراها، کارخانه داران و حتی افراد عادی هستند.

امروزه در داخل کشور شرکت‌های بسیاری در زمینه ی تولید زغال فعالیت دارند و علاوه بر محصولات وارداتی می توان محصولات این شرکت‌ها را در هر فروشگاهی یافت.

روشن است که فروش حد اکثری زغال، مستلزم کسب رضایت مشتری است؛ بنابراین تولید کنندگان داخلی نیز به خوبی از این موضوع آگاه هستند و تلاش دارند تا محصول بسیار مرغوبی تولید و روانه ی بازار نمایند.

قیمت زغال با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال نوع، کیفیت، برند و … عواملی هستند که در قیمت زغال تاثیر گذار است. لازم به ذکر است که مانند همه ی محصولات دیگر به علت نوسانات بازار، قیمت زغال ثابت نیست و برای استعلام آخرین قیمت‌ها باید به مراکز فروش زغال یا به اینترنت مراجعه شود.

همان طور که گفته شد، تنوع زغال در بازار بسیار زیاد است. امروزه زغال‌ها به قطعات کوچک برش داده شده و به صورت بسته بندی به بازار عرضه شده است؛ این کار برای استفاده ی آسان تر مشتریان صورت گرفته است؛ با این حال انواع دیگر آن نیز موجود است.

هنگام خرید زغال صنعتی باید به موارد مختلفی؛ به عنوان مثال نوع مصرف، میزان مرغوبیت و قیمت آن توجه شود؛ برای یک خرید رضایت بخش لازم است تا خرید از یک فروشگاه زغال معتبر صورت گیرد.

برای خرید و سفارش زغال می توان به راحتی به صورت آنلاین اقدام نمود و لازم به ذکر است که خرید عمده تخفیفات بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.