زعفران سحرخیز کاشمر تنها دارویی که روانپزشک معروف تهرانی تجویز می کند

زعفران به ادویه آفتابی معروف است. این فقط به دلیل رنگ متمایز آن نیست، بلکه به این دلیل است که ممکن است به روشن شدن روحیه شما کمک کند.

در بررسی پنج مطالعه، زعفران سحرخیز کاشمر به طور قابل‌توجهی در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثرتر از دارونماها بودند. مطالعات دیگر نشان داد که مصرف 30 میلی گرم زعفران در روز به اندازه فلوکستین در درمان های مرسوم برای افسردگی موثر است.

علاوه بر این، افراد کمتری نسبت به سایر درمان‌ها عوارض جانبی زعفران را تجربه کردند. به نظر می رسد هر دو گلبرگ زعفران و کلاله نخ مانند در برابر افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثر باشند.

در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند، قبل از اینکه متخصصان بتوانند زعفران را به عنوان درمانی برای افسردگی توصیه کنند، به مطالعات انسانی طولانی تر با شرکت کنندگان بیشتر نیاز است.

زعفران ممکن است به درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمک کند، اما قبل از ارائه توصیه های قطعی به مطالعات بیشتری نیاز است.

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال های آزاد با بیماری های مزمن مانند سرطان مرتبط است.

زعفران سحرخیز کاشمر

در مطالعات لوله آزمایش، نشان داده شده است که زعفران و ترکیبات آن به طور انتخابی سلول‌های سرطانی روده بزرگ را از بین می‌برند یا رشد آنها را سرکوب می‌کنند، در حالی که سلول‌های سالم را بدون آسیب می‌گذارند.

این اثر برای پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سینه، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر نیز اعمال می شود. مطالعات لوله آزمایش همچنین نشان داده اند که کروسین، آنتی اکسیدان اصلی زعفران، ممکن است سلول های سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند.

در حالی که این یافته‌های حاصل از مطالعات لوله‌آزمایش امیدوارکننده است، اثرات ضد سرطانی زعفران در انسان به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به کشتن سلول های سرطانی کمک کند و در عین حال سلول های سالم را آسیب نبیند. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.