خرید و فروش عمده زغال بلوط

آیا می دانید زغال بلوط مرغوب و درجه یک در کدام شهرهای ایران تولید می شود؟ کدام مراکز جهت خرید و فروش عمده این زغال پرفروش مناسب هستند؟ جنگل های زاگرس زیستگاه درخت بلوط به ویژه در غرب کشور است که بیشترین گونه گیاهی این بخش را به خود اختصاص داده است. چگالی بالای این نوع چوب دلیلی بر استفاده از آن در ساخت انواع لوازم چوبی و تولید زغال چوب شده است. هر ساله در جنگل های البرز و به ویژه زاگرس هزاران اصل از درختان بلوط را جهت تولید زغال قطع می کنند زیرا کیفیت محصول تولید شده از آن به مراتب بالاتر از دیگر نمونه های موجود در بازار است.

شهرهایی مانند لرستان، کرمانشاه و برخی مناطق استان فارس مانند جهرم بزرگترین تولید کنندگان انواع زغال کبابی بلوط مرغوب و درجه یک در کشور به شمار می روند که خرید و فروش آن نیز از مراکز فروش و پخش همین شهرها به سراسر کشور صورت می گیرد.

عمده فروشی زغال بلوط، محصول خود را به اشکال متفاوتی ارائه می دهد. اغلب زغال ها در بسته بندی های متنوع و از سوی دیگر، به شکل فله ای عرضه می شوند. باید گفت، این نوع از زغال، کاربرد زیادی دارد و از ویژگی های منحصر به فردی نیز برخوردار می باشد. در ادامه، بیشتر در این حوزه توضیح خواهیم داد.

خرید و فروش عمده زغال بلوط

ویژگی های منحصر به فرد زغال بلوط

زغال هایی که از درخت بلوط تولید می‌ گردد، کیفیت بالایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارند. برای درک بهتر این موضوع، در این بخش، به ویژگی های منحصر به فرد زغال بلوط اشاره می کنیم. با مطالعه مشخصات آن، بهتر می توانید بدانید که چرا باید از این محصول استفاده کرد. به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • بهترین نوع از زغال، از تنه درختان بلوط به دست می آید.
  • نوع مرغوب آن، درشت است و هیچ خاکه ای در آن یافت نمی‌ شود.
  • دوام زیادی نسبت به زغال های دیگر دارد.
  • زود خاموش نمی شود و دیرتر به خاکستر تبدیل می گردد.
  • دود زیادی ندارد و در نتیجه، گازی که از آن متصاعد می‌ شود، زیاد نیست.
  • بو نداشته و به این ترتیب، راحت می توان از آن حتی در مکان های سرپوشیده هم استفاده کرد.
  • حرارت بالایی دارد و در عین حال، جرقه نمی زند.

این ها همه خصوصیات زغال های بسیار مرغوب بلوط می باشند. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که شرکت های متعددی در این حوزه فعالیت می نمایند. آنان محصولات خود را به روش های گوناگونی تولید کرده و در دسترس مشتریان قرار می دهند. نوع فرایند فرآوری زغال، بسیار مهم است.

به این ترتیب فرقی ندارد که این زغال بلوط و یا سایر درختان دیگر باشد. باید بگوییم که در حال حاضر به دو روش تولید زغال ها صورت می گیرد؛ یکی روش سنتی که چوب ها روی هم دیگر انباشته کرده و سپس آتش می زنند. دود آن به فضا پخش می شود و از جانب دیگر، کنترل زیادی بر روی میزان حرارت ایجاد شده هم وجود ندارد.

این گونه ممکن است که برخی از چوب ها در زیر به خاکستر تبدیل شده، چوب هایی که در ردیف های میانه قرار داده شده اند، به زغال های خوب تبدیل شوند و اما آن شمار از تنه های درختی که در روی گذاشته شده، ممکن است نیم سوز باشند و چندان کیفیتی نداشته به این صورت، کالایی نه چندان مرغوب به دست می آید.

باید بگوییم که آسیب های زیست محیطی چنین روشی هم زیاد است و به طبع، همیشه هم نمی توان به این شیوه زغال را تهیه کرد؛ زیرا که ممکن است شرایط جوی متغیر باشد. ولی در روش دوم، به شکل کاملاً صنعتی و با بهره گیری از وسایل و دستگاه های مدرن، زغال ها را می سازند.

در این کارخانه جات، چوب ها توسط نوارهای نقاله به سوی کوره روانه می شوند. از سویی، خود کوره نیز حرارت مشخصی دارد و به این ترتیب، همه چیز تحت کنترل است. جالب است بدانید که دود و یا گازی از کنده ها بیرون می شود، به کانال ویژه ای راهنمایی می گردند و از در آن جا به الکل چوب و کربن های خاص دیگر تبدیل می گردند.

اکنون که بهتر با این روش ها آشنایی حاصل کردید و از سوی دیگر، با ویژگی های یک زغال بلوط اصل را دانستید، می توانید نوع مرغوب آن را به دست آورده و استفاده کنید. اما چنین کالایی در کیفیت های متفاوتی ارائه می شود که در بخش پایین، توضیحات مبسوطی درباره آن ارائه خواهیم کرد.

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت زغال بلوط

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت زغال بلوط فروش زغال بلوط در درجه بندی های گوناگونی ارائه می شود. اگر بخواهیم در خصوص عوامل تأثیر گذار بر کیفیت زغال بلوط صحبت کنیم، نیاز است تا به مواد متعددی اشاره نماییم. آن چه که در این حوزه بسیار اهمیت دارد، این است تا نتیجه کار مطلوب از آب در‌ آمده و از طرفی، بازار پسندی خوبی داشته باشد و به این طریق، مشتری پیدا کند.

برای همین، آن‌ شمار از کسانی که در این حوزه فعالیت می نمایند، در گام نخست، به موضوع چوب اهمیت خاصی قائل می شوند. طبیعتاً زغال های درشت و سالم، از سرشاخه های ضخیم و یا خو تنه درخت بوجود می آید. برای همین، آنان در انتخاب خود، از چوب های نازک حذر می کنند و به تهیه شاخه های کلفت، مشغول می شوند.

نکته دیگر در این زمینه این است که چوب ها نباید خیس و یا رطوبت داشته باشند. در این صورت، زغال خوبی ممکن است تولید نگردد. به این دلیل در تولید زغال بلوط، بیشتر از چوب هایی که خشک و آماده هستند استفاده می نمایند. باید گفت، زغال ها با کیفیت، نباید به بهترین شکل ممکن تولید شده باشند.

در نوع مرغوب این کالا، نباید زیاد خاکستر به چشم بخورد و از جانبی، زغال ها کاملاً ضخیم باشند و آماده باشند. در بالا به چند ویژگی زغال بلوط اشاره کردیم که شما نیز در حین خرید چنین محصولی، حتماً باید به آنان توجه داشته باشید. با این شیوه، به آسانی خواهید توانست که زغال کبابی درجه یک و عالی را به دست آورید.

در هر حال، این محصولات را کارخانه های گوناگونی می سازند و طبیعی است که کیفیت های شان مختلف باشد. بیشتر این شرکت ها، به شکل بسته بندی شده و در اوزان متفاوتی، محصولات شان را برای فروش آماده می کنند. این بسته ها ممکن است که از جنس های پلاستیکی و یا کاغذی ساخته شده باشند.

اما چه نوع ابزارها و وسایلی برای فرآوری زغال را شرکت ها به کار می گیرند؟ در این زمینه به شکل مبسوطی در پایین توضیحاتی می دهیم.

دستگاه تولید زغال بلوط و بخش های مختلف آن

در تولید انواع زغال، شرکت های مختلفی که به روش صنعتی عمل می نمایند، از کوره های گوناگونی کار می گیرند. دستگاه تولید زغال بلوط و بخش های مختلف آن، اصولاً از جنس های فولادی ساخته می گردند که تاب حرارت بالا را به خوبی دارند. آنان به نوعی طراحی می شوند که به محیط زیست آسیبی نرسد.

در یک خط تولید شرکت زغال سازی، از انواع ماشین آلات کار می گیرند که از این جمله می شود به نوار نقاله، کوره، و دستگاهی برای بسته بندی زغال ها نام برد. یک محصول خوب ویژگی های قابل ملاحظه ای هم دارد که در این جا به برخی از آنان اشاره می نمایم:

  • از متریال دست اول و خوبی ساخته شده است.
  • شرکت سازنده معروفی آن را تولید کرده است.
  • سرعت بالایی دارد و می تواند روزانه چندین تن محصول را فرآوری نماید.
  • به صورت اتوماتیک تولید می گردند و نیاز به نیروی انسانی کمتری وجود دارد.
  • از دهانه هایی با سایزهای مناسب برخوردار می باشند.
  • به صورت گارانتی شده عرضه می گردند.
  • طراحی خاص و منحصر به فردی دارند.

دستگاه های امروزی، به خوبی فرایند گازگیری را هم انجام می دهند و به نوعی دوست دار محیط زیست می باشند. شرکت هایی که در کار ساخت این چنین ماشین آلاتی می باشند، مجوزهای لازم را داشته و به این ترتیب، یک کالای استاندارد را می سازد. بیشتر کوره های جدید، حرارت شان به صورت ترمودینامیک است.

این گونه انرژی کمتر مصرف می شود و محصول هم به صورت با کیفیت به دست می آید. دستگاه ها قابلیت ساخت زغال ها را از یک تن تا به بالا دارند و این مسئله، به موضوع ابعاد آن هم بستگی دارد. امروزه شاهد این هستیم که دستگاه های پیشرفته ای در این خصوص ساخته شده و از آنان در ساخت زغال بلوط استفاده می نمایند.

باید بگوییم که ماشین آلات و کوره های خاص دیگری هم وجود دارند که نوع زغال فشرده را نیز تولید می کنند. در واقع این نمونه از زغال ها، در اشکال متفاوتی بر اساس قالبی که دارند، ساخته می شوند. در این شیوه تولید انواع وسایل کاربردی نیاز است و مواد اولیه آن، بیشتر چوب های خرده و آسیاب شده می باشند.

این خرده چوب ها می توانند از درختان بلوط نیز باشند. در هر صورت، هر یک از شرکت ها دستگاه های خاصی را بنابر روش و میزان تولید، تهیه کرده و به کار می گیرند.

آیا استفاده از زغال بلوط ضرر دارد؟

آیا استفاده از زغال بلوط ضرر دارد؟ بحث ها پیرامون سالم یا ناسالم بودن زغال ها زیاد است؛ ولی آیا استفاده از زغال بلوط ضرر دارد؟ باید بگوییم که مرغوب ترین نوع زغال، همین نوع می باشد. موضوع آسیب هایی که می تواند برساند، بیشتر به نحوه فرآوری آن مربوط است. برای نمونه، یک زغال خوب، هیچ گازی از خود منتشر نمی کند و دود ندارد.
به این ترتیب، دیگر نگرانی ای نباید بابت دچار شدن به بیماری های گوناگونی به ویژه مریضی های تنفسی داشته باشیم. پس در هنگام تهیه کالا، حتماً به این موضوع دقت کافی را به خرج دهید و سعی کنید از آن محصولاتی استفاده کنید که از جانب شرکت های تولید کننده بزرگ ساخته شده اند.
زغال بلوط باکیفیت، نه تنها مضر نیست، بلکه برای امور مختلف بهداشتی و آرایشی هم به کار گرفته می شود. این موضوع البته به مسئله نحوه استفاده آن ربط زیادی دارد. در هر صورت، این زغال ها را به اشکال مختلفی می توان استفاده کرد. بازار زغال بلوط هم به همین علت، از رونق خوبی برخوردار می باشد.
بسیاری از مصرف کنندگان، سعی می نمایند به دلیل عدم زیان این زغال، آنان را تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهند.

نکته ای کاربردی در مورد زغال بلوط

از زغال ها، برای امور متنوعی استفاده می نمایند. این محصولات را بیشتر برای پخت و پز، گرم نگه داشتن مکان های خاص و همینطور جوش آوردن آب به شکل وسیعی به کار می گیرند. اما موارد استفاده آن تنها به این جا ختم نمی شود. در صنایع سنگینی همچون فولاد هم از آن کار می گیرند. نکات کاربردی در مورد زغال بلوط زیاد است.

در گذشته های دور، بیشتر در صنایع جنگ افزار سازی هم از زغال ها استفاده می کردند و هم اکنون هم شاهد این هستیم که کاربردهای چندگانه دارد.

از طرفی دیگر، حتماً با لوازم مختلف آرایشی-بهداشتی مواجه شده اید که از زغال ها تولید می گردند. البته نوع محصولی که در این عرصه به کار گرفته می شود، فعال است و برای همین منظور نیز آن را می سازند و به کار گیری از آن، بی خطر می باشد و در پهلوی آن سود زیادی هم دارد.

این نمونه از محصولات، در ساخت خمیر دندان ها و ماسک ها کارایی زیادی دارند. آنان از پوسیدگی و جمع شدن میکروب ها در دندان جلوگیر می نمایند و از سوی دیگر، سفید و براق می کنند. ماسک های مخصوص این محصولات هم پوست را شفاف و عاری از هر گونه جوش و آکنه می کند.

به این ترتیب، می شود گفت که زغال ها نقش زیادی امروزه در صنایع مختلفی ایفاء می نمایند. آنان یک محصول کاربردی به شمار می روند. انواع زیادی دارند و بر اساس همان کیفیتی که دارند، از آن استفاده به عمل می آید.

صادرات زغال جهرم به روسیه

صادرات زغال جهرم به روسیه اقلام زیادی از ایران، به کشورهای همسایه به خصوص روسیه صادر می شود. یکی از آنان زغال جهرم است. این بخش از کشورمان، شهرت زیادی در این زمینه دارد. خوب است بدانید که صادرات زغال بلوط و سایر کالاها مشابه، سود زیادی دارد و به این علت است که بازرگانان متعددی به این کار مشغول می باشند.

روسیه اقلیم سردی دارد و نیاز شدید به ابزارهای گرمایشی. یکی از آنان زغال است. همی طور به علت کاربردهای زیادی این محصول دارد، از آن به شکل گسترده ای نه تنها در امور گرمایشی، چنانچه گفتیم، در پخت و پز خوراکی ها هم کار می گیرند.

با همه این ها، صادرات زغال جهرم، به صورت زمینی و یا دریای به روسیه انجام می شود. شرکت هایی که در این خصوص فعال می باشند، کالای خود را به روش بسته بندی شده و یا فله ای صادر می کنند. آنان سعی می نمایند تا به کیفیت زغال اهمیت ویژه ای بدهند.

زغال هایی که به این کشور صادر می شود انواع مختلفی دارند که برخی از آنان عبارتند از:

  • زغال مرکبات
  • زغال کبابی
  • زغال فشرده
  • زغال بلوط
  • زغال پسته
  • زغال گردو

این ها از جمله محصولات بسیار مرغوبی اند که تولیدی های مشخصی به ساخت آنان اقدام می کنند و سپس طبق قوانین و در نظر گرفتن استانداردها، زغال ها را صادر می کنند. باید بگوییم که صادرات زغال تنها به روسیه انجام نمی شود کشورهای متعددی مشتریان اصلی آن به شمار می روند.

به همین جهت قیمت زغال جهرم می تواند منبع مفیدی برای درک بیشتر شما از این محصول باشد.

مثلاً می توان به ممالک حوزه خلیج فارس، افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و غیره اشاره کرد.

2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.