خرما مضافتی هرمزگان محبوب ترین سوغاتی گرشگران خارجی سواحل خلیج فارس معرفی شد

مصرف منظم میوه خرما مضافتی هرمزگان برای غذا تاثیر مثبتی بر کار سیستم خون سازی دارد. به لطف این میوه های خشک در خون، تعداد گلبول های قرمز خون افزایش می یابد. مواد موجود در پالپ میوه می تواند از ایجاد التهاب و سایر فرآیندهای پاتولوژیک در مفاصل جلوگیری کند.

کلسیم موجود در خرما باعث تقویت بافت استخوانی می شود. ترکیبات مفیدی که جزء میوه خرما هستند، خطر ابتلا به بیماری های دندانی را کاهش می دهند.

گنجاندن منظم خرما در رژیم غذایی خطر پوسیدگی را کاهش می دهد، اثربخشی مبارزه با خونریزی لثه را افزایش می دهد. خرما یک داروی غرایز جنسی طبیعی است.

گنجاندن منظم در منوی روزانه به از بین بردن اختلالات در سیستم تولید مثل کمک می کند و تظاهرات PMS را در زنان کاهش می دهد. خرما حاوی موادی است که خطر رشد تومور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در میوه‌های نخل خرما ترکیباتی وجود دارد که به جوان‌سازی بدن کمک می‌کند، روند پیری آن را کند می‌کند و عمر را طولانی می‌کند. خرما محصولی است که می تواند مزایای بسیار ارزشمندی را برای زنان باردار و مادران جوان فراهم کند.

خرما مضافتی هرمزگان

این میوه های شیرین و خوش طعم باعث تقویت بافت عضلانی رحم، کاهش احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و سخت، کاهش مدت زمان خونریزی پس از زایمان و بهبود شیردهی می شود.

مقدار زیادی قند در میوه خرما وجود دارد. به همین دلیل به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
خرما محصولی با ارزش انرژی بالا است.

مصرف بیش از حد این میوه ها می تواند به افراد مبتلا به چاقی آسیب برساند. مشخص شده است که سوء استفاده از میوه خرما می تواند عاملی برای گسترش فرآیندهای التهابی در اندام ها و بافت های دستگاه گوارش باشد.

به همین دلیل، به افرادی که از بیماری های التهابی دستگاه گوارش (آنتریت، گاستریت و غیره) رنج می برند، توصیه می شود هنگام ادغام آنها در رژیم غذایی خود نهایت احتیاط را به خرج دهند.

به گفته متخصصان تغذیه، استفاده همزمان از غذاهای اسیدی و غنی از کربوهیدرات می تواند باعث ناراحتی معده شود. به همین دلیل ترکیب خرما و مرکبات در یک ظرف نامطلوب است. منع مطلق مصرف خرما عدم تحمل فردی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.