بهترین زغال کبابی با قیمت ارزان

زغال کبابی ارزان به دلیل قیمت مناسبی که دارد خریداران زیادی را به خود جلب کرده است. به طور کلی می توان گفت زغال ها دو نوع هستند: زغال کبابی، زغال قلیانی. عمده استفاده از زغال کبابی در رستوران ها، کبابی ها و … است و عمده مصرف از زغال قلیانی در سفره خانه های سنتی، قلیان سراها و … است. تولید زغال ها نیز دو روش صنعتی و سنتی دارد که امروزه روش صنعتی بیشتر مورد استفاده افراد قرار می گیرد و کارگاه های زغال سازی از این روش بهره می برند. در این مقاله بیشتر به زغال کبابی و ویژگی های آن اشاره می کنیم:

بهترین زغال کبابی با قیمت ارزان

هر آنچه باید راجع به زغال کبابی بدانید

هر آنچه باید راجع به زغال کبابی بدانیدقبل از پرداختن به زغال کبابی و اقدام به خرید به آن به چند مسئله در مورد این زغال می پردازیم:

  • روش تولید زغال کبابی: زغال کبابی ویژگی ها و روش تولید خاص خود را دارد، همانطور که گفته شد این زغال به دو روش صنعتی و سنتی تولید می شود. روش سنتی تهیه ی زغال اینگونه است که بعد از قطع درختان روی زمین گودالی حفر می کنند و چوب ها را داخل گودال می ریزند و به وسیله مواد سوختنی به آن حرارت می دهند تا چوب ها کم کم بسوزند و تبدیل به زغال شوند. این کار در حدود دو هفته طول می کشد و کاری بسیار مشکل است. کنترل حرارت در این روش خیلی سخت است، زیرا ممکن است گاهی اوقات مواد سوختنی بیشتر و تند تر بسوزند. در مقابل در روش صنعتی تولید زغال، اهرم حرارت در دست کارگر قرار دارد و می تواند هر وقت که دلش خواست حرارت دستگاه را کم و زیاد کند. تولید زغال به روش صنعتی سه تا چهار ساعت طول می کشد.
  • تفاوت زغال کبابی با زغال قلیانی: تفاوتی که زغال کبابی با زغال قلیانی دارد در سایز زغال ها و میزان نگهداری حرارت است، سایز زغال کبابی بزرگتر بوده و حرارت را برای مدت طولانی تری در خود نگه می دارد.
  • زغال کبابی فشرده: در تولید برخی از زغال ها علاوه بر استفاده از حرارت از فشار نیز استفاده شده است. به این زغال ها زغال فشرده می گویند. تولید زغال فشرده به کارگران کمک می کند که بتوانند حتی از برگ درختان، خاک اره، پوست گردو و … نیز زغال درست کنند و به وسیله ی مواد چسبنده مانند سیمان زغال ها را کنار هم قرار دهند.
  • میزان حرارت در تولید زغال کبابی: ماده اصلی سازنده ی زغال ها کربن است. در برخی از موارد در روش های سنتی تولید زغال به زغال بیش از حد حرارت داده می شود که همین موضوع باعث می شود کربن زغال ها بیش از حد بسوزند و این محصول کیفیت خود را از دست بدهد، بنابراین در تولید زغال باید از حرارت کم استفاده کرد.
  • انواع مختلف زغال کبابی از نظر چوب: زغال کبابی را می توان از درخت لیمو، بلوط، پسته، سیب و … تولید کرد که معروف ترین این زغال ها زغال لیمو است، اما در فصل تابستان که موقع باردهی درخت های لیمو است کشاورزان درختان خود را قطع نمی کنند و ترجیح می دهند از میوه های درختان استفاده نمایند به همین دلیل میزان زغال لیمو خیلی کم می شود و می توان از جایگزین های آن مانند زغال پسته و بلوط و … استفاده نمود.

مشخصات زغال کبابی خوب

زغال کبابی خوب دارای ویژگی هایی است، برخی از مشخصات زغال کبابی عبارتند از:

  • دودزا نبودن: زغال کبابی خوب بیش از اندازه از خود دود منتشر نمی کند، برخی از زغال ها در هنگام سوختن دود زایی منتشر می کنند که کار درست کردن کباب را سخت می کند.
  • بو نداشتن: زغال کبابی بی کیفیت در هنگام سوختن از خود بویی مانند بوی پلاستیک سوخته شده ساطع می کنند و ممکن است لباس شما نیز بو بگیرد اما زغال با کیفیت به هیچ عنوان بوی بدی نمی دهد.
  • جرقه نزدن: جرقه جزئی جدایی ناپذیر از زغال است اما زغال با کیفیت خیلی جرقه نمی زند، جرقه زدن زیاد زغال باعث می شود دست، لباس، کفش و …شما بسوزد.
  • دوام بالا: زغال خوب تا مدت زیادی حرارت را در خود نگه می دارد، به همین دلیل رستوران ها و سایر مکان هایی که به زغال نیاز دارند و برای مدت طولانی به زغال نیازمندند از زغال با کیفیت بالا خریداری می کنند.همچنین زغال باید پر حرارت باشد و در هنگام سوختن حرارت زیادی از خود ساطع کند.
  • شکننده نبودن: زغال خوب را وقتی داخل دستتان فشار می دهید زود نمی شکند و پودر نمی شود، این ویژگی در هنگام اشتعال زغال نیز کمک می کند زغال زود به خاکستر تبدیل نشود.
  • توجه به بسته بندی: اگر داخل بسته بندی زغال را نگاه کنید نباید در اطراف زغال خاکه ها و یا زغال های خیلی کوچک باشد، در مرحله ی آخر تولید زغال همه ی زغال ها را از الک رد می کنند تا خاکه ها خارج شود و وجود زغال های کوچک و خاکه ها در بسته بندی نشان از بی کیفیتی زغال دارد.
  • نداشتن خاکستر زیاد: زغال خوب نباید از خودش خاکستر زیادی باقی بگذارد.
  • حرارت یکسان: زغال وسیله ای برای حرارت دادن یکسان به غذاست و به همین دلیل باید در همه جا تماما گر بگیرد، برخی از زغال ها در قسمتی از خود کاملا گر گرفته می شوند اما در قسمتی دیگر کاملا یخ هستند که این نشان از بی کیفیتی زغال دارد.
  • درشت و قلوه ای بودن: زغال ها باید درشت باشند، برخی از انواع زغال شکل خاص و منحصر به فردی دارند که به آن ها زغال های بریکت شکل می گویند. شکل این زغال ها به صورت مکعب مستطیل است و در وسط خود دارای سوراخی هستند. به هر حال زغال چه از این زغال ها باشد و چه از نوع دیگر زغال باید درشت و قلوه ای باشد.
  • رنگ زغال: رنگ زغال باید مشکی و براق باشد، زغال هایی که بور و کدر هستند در اغلب مواقع کیفیت خوبی ندارند.
  • رطوبت پایین زغال: زغال نباید خیلی مرطوب باشد. میزان رطوبت موجود در زغال باید بین 5 تا 8 درصد باشد و اگر از این میزان بیشتر باشد، زغال خوب گر نمی گیرد.
  • صدا ندادن در حین سوختن: اگر دقت کرده باشید برخی از زغال ها در هنگام سوختن صدای شکستن می دهند، این به این معناست که عمل گازگیری در این زغال ها خیلی خوب انجام نشده است و هر چند که رنگ زغال سیاه شده اما درون آن خام است.

حرارت اشتعال زغال کبابی چگونه باید باشد؟

حرارت اشتعال زغال کبابی چگونه باید باشد؟یکی دیگر از ویژگی های زغال زود گر گرفتن است. برخی از زغال ها زود گر نمی گیرند و برای مشتعل کردن آن ها باید از مواد سوختنی خیلی زیادی مانند بنزین استفاده کنید. زود گر گرفتن زغال هم یکی از ویژگی های خیلی خوب زغال است. وقتی زغال را روشن می کنید باید تمام قسمت های زغال قرمز رنگ شود. این ویژگی در حین کار با زغال نیز خیلی به شما کمک می کند زیرا زغالی که زود گر می گیرد نیاز به باد زدن زیاد پیدا نمی کند و اگر خاموش شد و کمی آن را باد زدید دوباره مشتعل می شود، حرارت زغال کبابی در این نوع زغال ها بیشتر است.

بهترین نوع زغال کبابی

بهترین زغال کبابی را می توانید با میزان نیاز خودتان به زغال و انتظار هایی که از زغال دارید بسنجید. بهترین نوع زغال کبابی باید دارای مشخصاتی باشد که در بالا گفته شد، اما شاید برخی از افراد خرید ارزان تر را به خرید با کیفیت ترجیح بدهند و بنابر استفاده های خودشان بهترین نوع زغال را برای خود انتخاب نمایند. 

اگر شما دوست دار محیط زیست هستید بهترین نوع زغال کبابی برای شما ممکن است زغال فشرده ی چینی باشد، زیرا در تولید این زغال هیچ درختی قطع نشده است و فقط از خاک اره، چوب هرس شده ی درختان و … در تولید آن استفاده شده است. این زغال همانطور که از نامش پیداست در ابتدا در کشور چین تولید شده است و امروزه نیز همچنان به عنوان یک کالای وارداتی محسوب می شود که از کشورهای چین، اندونزی، سنگاپور و … وارد ایران می شود، اما در ایران نیز کارگاه های زیادی به تولید این نوع زغال مشغول هستند.

اگر به فکر دوام بیشتر و سوختن بهتر زغال هستید بهترین نوع زغال کبابی برای شما ممکن است زغال فشرده باشد، زیرا این زغال به دلیل فشار بالایی که در هنگام تولید به آن وارد شده است خیلی سفت است و به هیچ عنوان نمی شکند و در هنگام سوختن هم زود خاکستر نمی شود.

به همبن ترتیب افراد مختلف با استفاده های مختلفی که از زغال دارند می توانند بهترین نوع زغال برای مصارف خودشان را تعیین و استفاده نمایند.

منبع تامین زغال کبابی ارزان

منبع تامین زغال کبابی ارزانمی توان گفت کارگاه های زغال سازی به نوعی منبع زغال کبابی ارزان قیمت هستند. زغال کبابی در برخی از شهر ها بسیار ارزان قیمت تر از سایر شهر ها تولید و عرضه می شود. این موضوع به این دلیل است که این شهر ها در خود کارگاه زغال سازی دارند و به همین دلیل نیازی نیست که فروشنده برای انتقال زغال ها از کارگاه تا مغازه هزینه ی حمل و نقل زیادی را بپردازد. خرید زغال کبابی به صورت عمده یکی از راه های تامین زغال ارزان قیمت است. در فروش عمده ی زغال فروشندگان برای خریداران خود تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند و قیمت هر کیلو زغال نسبت به خرید جزیی خیلی کمتر در می آید.

برخی از مکان ها درختان بیشتری دارند و جنگلی تر هستند و به همین دلیل دسترسی به درخت برای درست کردن زغال ها کار ساده ای است و روی قیمت زغال تاثیر گذار است، از این مناطق می توان به استان های شمالی اشاره نمود. 

ارزان بودن زغال به فصل خرید آن نیز بستگی دارد برای مثال در تابستان که زغال لیمو خیلی کمیاب است قیمت این زغال به مراتب افزایش پیدا می کند و در فصل زمستان که بریدن درخت لیمو بیشتر می شود قیمت زغال نیز کاهش پیدا می کند.

عرضه زغال کبابی باکیفیت

زغال کبابی با کیفیت در مکان های زیادی عرضه می شود. با مقایسه کیفیت ها و قیمت ها می توانید بهترین نوع زغال کبابی را بیابید و مطابق نظر خودتان آن را خریداری نمایید. سایت ما به عرضه زغال کبابی ارزان قیمت و با کیفیت بسیار بالا مشغول است، ما زغال ها را مستقیما از فروشنده به شما می رسانیم و در این راه تمام واسطه ها را حذف کرده ایم. اگر به دنبال خرید زغال کبابی با کیفیت هستید می توانید به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایید. اگر درباره خرید زغال به مشاوره بیشتری نیاز دارید، با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین راه خرید زغال کبابی

بهترین راه خرید زغال کبابیراه های زیادی برای خرید زغال کبابی وجود دارد، تولید کنندگان زغال کبابی بعد از تولید زغال آن را معمولا به چند روش به فروش می رسانند:

  • فروش به سوپر مارکت ها و سایر مراکز فروش: این مغازه ها به صورت نوعی واسطه بین کارگاه و خریداران هستند و زغال را با قیمت کمتری از کارگاه ها خریده و با قیمت بیشتر به مصرف کنندگان می فروشند، همین امر باعث بالا رفتن قیمت زغال در هنگام خرید از مغازه هاست. 
  • خرید به صورت مستقیم: در این روش افراد به کارگاه های زغال سازی مراجعه کرده و زغال مورد نیاز خود را تامین می کنند، در این روش درست است که افراد به صورت مستقیم زغال را خریداری نموده اند و در هزینه ها صرفه جویی نموده اند اما هزینه هایی مانند هزینه ی حمل و نقل را پرداخت کرده اند و به علاوه چند ساعت مفید خودشان را صرف خرید زغال نموده اند و شاید از این بایت برای آن ها به صرفه نباشد.
  • خرید اینترنتی: بسیاری از کارگاه ها برای فروش محصولات خود سایت های اینترنتی دارند که به این وسیله محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش می رسانند. خرید اینترنتی بهترین راه خرید زغال کبابی است. در این روش هزینه ی بیشتری بایت زغال نمی پردازید و خریدتان اقتصادی و به صرفه خواهد بود و به نوعی خرید مستقیم و بدون واسطه ای داشته اید، به علاوه مانند خرید به صورت مستقیم هزینه های حمل و نقل و یا بنزین و استهلاک ماشین و … را پرداخت نکرده اید و پس از سفارش زغال آن را دم در منزلتان تحویل می گیرید.به علاوه زمان زیادی برای این کار صرف نکرده اید و با چند کلیک ساده زغال را خریداری کرده اید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.