با استفاده از سیم مفتول حدید عمر صندلی خودرو خود را افزایش دهید

حاوی آهن به عنوان فلز پایه در آلیاژ هستند. مفتول های فلزی آهنی در انواع کاربردهای صنعتی از جمله کابل های سازه ای و تکیه گاه ها استفاده می شوند. فلزات و آلیاژهای غیرآهنی فلزاتی هستند که از آهن به عنوان فلز پایه استفاده نمی کنند.

فلزات غیرآهنی مورد استفاده برای ساخت سیم و رشته عبارتند از آلومینیوم، مس و نیکل. آنها به عنوان کابل های برق، فنرها، تجهیزات پزشکی و قطعات تجهیزات صنعتی استفاده می شوند.

هنگام انتخاب سیم مفتول حدید علاوه بر اندازه و شکل، مشخصات دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت شود. اینها شامل استحکام کششی، استحکام تسلیم، ازدیاد طول و مدول کششی است.

استحکام کششی یا مقاومت کششی نهایی (UTS) در زمان شکست، حداکثر مقدار تنش (نیروی در واحد سطح) است که از کشش یا کشیدن تا شکست (گردن) یا شکستن مواد در شرایط آزمایش بارگذاری کششی لازم است.

این یک ویژگی فشرده است و بنابراین به اندازه بستگی ندارد، اما تحت تأثیر عیوب سطحی و دمای محیط قرار می گیرد. این خاصیت عمدتاً در طراحی اعضای شکننده استفاده می شود که در آن شکستن یک ماده در اثر کشش یک نگرانی است.

سیم مفتول حدید

استحکام تسلیم (YS) حداکثر مقدار تنش (نیروی در واحد سطح) مورد نیاز برای تغییر شکل یا ایجاد تغییر شکل پلاستیک دائمی (معمولاً 0.2٪) در ماده تحت شرایط آزمایش بارگذاری کششی است.

نقطه تسلیم زمانی اتفاق می افتد که رفتار تنش-کرنش الاستیک (خطی) به رفتار پلاستیکی (غیر خطی) تغییر کند. مواد شکل‌پذیر معمولاً از قانون هوک یا رفتار خطی در سطوح تنش بالاتر منحرف می‌شوند.

آگاهی از نقطه تسلیم هنگام طراحی یک جزء حیاتی است زیرا معمولاً حد بالایی برای بار قابل اعمال را نشان می دهد. مواد جایگزین را می توان بر اساس خواص مواد مورد نیاز انتخاب و واجد شرایط کرد.

انتخاب مفتول فلزی معمولاً ابتدا بر اساس اندازه و شکل مورد نیاز طرح و سپس بر اساس نوع مواد یا گریدهای آن بر اساس مشخصات طراحی خاص یا محدودیت‌های کاربردی انجام می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.