قیمت روز زغال چوب پسته

زغال چوب پسته از مرغوب ترین زغال های موجود در بازار است. برای مشاهده قیمت روز آن می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و با اطمینان خاطر خرید خود را ثبت کنید.

قیمت روز زغال چوب پسته

اهمیت استفاده از زغال چوب پسته

اهمیت استفاده از زغال چوب پستهزغال از جمله محصولاتی است که در سراسر دنیا استفاده می شود و بسیاری از مردم برای استفاده های مختلفی از این محصول بهره می برند. ماده تشکیل دهنده زغال کربن است که در چوب وجود دارد و حرارت غیرمستقیم به چوب باعث می‌شود که زغال به وجود بیاید. نکته قابل توجه این است که اگر حرارت متناسب نباشد و بیش از حد بالا باشد باعث از بین رفتن کربن می شود بنابراین زغال حاصله از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

روش های مختلفی برای درست کردن این محصول پر کاربرد وجود دارد که روش سنتی و روش صنعتی از جمله آنهاست.

 شیوه تولید زغال به روش سنتی: در این روش چوبهایی که طول ۱۰ متر عرض ۱۴۰ سانتی متر هستند را جمع آوری می کنند، کنار هم میچینند و آنها را با خاکستر می پوشانند،سپس کوره را روشن میکنند بعد از سه روز از روشن شدن کوره زغال قابل برداشت است و نهایتاً پانزده روز طول می کشد تا تمامی چوب ها به زغال تبدیل بشود. معایبی که روش سنتی دارد این است که نسبت به زمان زیادی که برای تولید زغال صرف می‌شود مقرون به صرفه نیست و ضررهای هنگفتی را وارد می کند، به طوری که میزان برداشت زغال در این روش بسیار کم است، جان نیروی انسانی را تهدید می کند، هنگام برداشت زغال نیروی انسانی زیادی لازم است و این نیروی انسانی هزینه زیادی را نیز برای ما به همراه دارد که نسبت به برداشت زغال هزینه مناسبی نیست.هم چنین لحظه به لحظه باید به کوره سرکشی کرد تا از خراب شدن زغال های رسیده جلوگیری شود،کیفیت زغال هایی که از این روش حاصل می‌شوند مقداری پایین است و این ذغال ها دارای ترک و شکنندگی و پوکی هستند و همین طور برای انجام این روش از استاد کاران حرفه ای باید استفاده شود و افراد مبتدی به هیچ عنوان در این روش پیروز نخواهند شد.

 روش صنعتی در این روش با به کارگیری ابزار و تکنولوژی زغال با کیفیت و مرغوب تولید می‌شود به طوری که کوره های استوانه ای شکل ای وجود دارد که چوب ها را درون آنها می ریزیم و دمای لازم را تنظیم می‌کنیم، زغال مناسبی از آن برداشت می کنیم. این کوره‌ها می‌توانند حدود سه تن زغال خالص تولید کنند. مزایای که روش صنعتی دارد این است که زغال تنها در مدت ۶ روز آماده است و آلایندگی زیادی ندارد و کیفیت زغال ها تضمینی است، نسبت تولید بسیار زیاد است و مصرف سوخت بسیار پایین تر است و ایمنی آن بالاست البته به شرط رعایت استانداردها،هم چنین احتیاج به سرکشی ندارد و به صورت اتوماتیک تنظیم می شود.

به طور کلی تهیه زغال یک فرایند ثابت وجود دارد که به این شرح است: ابتدا یک مخزن تهیه می‌کنند سپس باید به این مخزن حرارتی معادل با ۱۲۰ درجه سانتیگراد وارد کنند و چوب ها را در آن قرار دهند به مدت ۷ ساعت چوبها با حرارت ثابت در محفظه بماند تا کربن موجود در ان به میزان مورد نیاز برسد  برای تشکیل زغال باید در محفظه را ببندند و آن را پلمپ کنند تا یک قالب سفت و عالی با کیفیت مناسب به وجود بیاید. در این عمل میزان حرارت و زمان از عواملی هستند که بر کیفیت و مرغوبیت زغال تاثیر می گذارد همینطور کیفیت چوب ها نیز به نرم بودن یا سخت بودن زغال تاثیر گذار است.

  افرادی که در بازار زغال فعالیت دارند و می دانند که زغال در فصل زمستان کم تر تولید می شود و به دلیل این است که از میوه درختان استفاده می شود و قطع درختان صورت نمی‌گیرد میزان چوب کمتر می‌شود، بنابراین زغال تولید شده نیز مقدار کمتری پیدا می‌کنند و همچنین قیمت آن در فصل زمستان و سرما بیشتر است. نسبت به فصول گرم سال  توصیه ما به این افراد که در زمینه خرید و فروش و توزیع این محصول هستند، استفاده از زغال چوب پسته است زیرا این زغال در تمامی فصول سال موجود است و هیچ ربطی به فصل سرد و فصل تابستان ندارد و همچنین قیمت آن نیز ثابت است

مشخصات زغال چوب پسته مرغوب

از چوب درخت پسته که در هنگام هرس کردن آنها به وجود می‌آید بهترین زغال چوب پسته با کیفیت تهیه می‌کنند.این زغال مرغوب محصول استان کرمان می باشد می توان گفت با کیفیت ترین و بهترین زغال پسته از رفسنجان تهیه می‌شود، زیرا باغات فراوان پسته دارد که از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

باغداران چوب زائد درختان خود را به کارخانه های زغال سازی می برند و به آن ها می فروشند هم آن ها سود می کنند و هم کارخانه داران با هزینه کمی بهترین مواد اولیه را به دست می اورند.

مشخصات زغال چوب پسته:

زغال پسته در تمام فصل های سال موجود است.

سوخت یک دست و یک نواختی دارد.

خیلی زود شعله ور و سرخ می شود.

این زغال بسیار دیر پودر می شود و کیفیت بالایی دارد.

در ساخت آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است.

مدام خاموش نمی شود.

دود نمی کند و گاز های سمی از خود متصاد نمی کند.

نیازی به باد زدن ندارد.

برای مصارف قلیون و کبابی مناسب است.

براق است و که این نشانگر خان نبودن زغال پسته می باشد.

اندازه آن درشت است.

زغال پسته از قیمت مناسبی بر خوردار است.

زغال پسته در هنگام سرند توسط دستگاه تمام خاک خود را از دست می دهد.

به دلیل سوخت مناسب آن ترک و شکنندگی در آن دیده نمی شود.

سبک بودن آن نشانه ی مرغوبیت این زغال است‌.

تشخیص زغال چوب پسته خوب

تشخیص زغال چوب پسته خوببرای اینکه یک زغال چوب پسته با کیفیت داشته باشیم مسلما باید چوب با کیفیتی در اختیارمان باشد و میزان رطوبت چوب مهم است و میزان خاکستر تاثیر گزار است و هم چنین فراوری این محصول با رعایت استاندارد ها صورت بگیرد.

مهم ترین مواد در زغال خاک زغال است که با مواد ارگانیک ترکیب می شود و در دستگاه خشک کن خشک می شود وقتی زغال ها از کیفیت مطلوبی برخور دارند که رطوبت و یا خشکی ان ها برابر باشد هر چه قدر عملکرد دستگاه کوره زغالی مناسب باشد کیفیت زغال چوب بهتر خواهد بود.

ساختار زغال چوب پسته خوب

ساختار زغال چوب پسته یک ماده سیاه رنگی است که از سوختن چوب به وجود می‌آید قسمت اصلی ساختار زغال را کربن تشکیل می دهد کربن خالص چیزی حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد از ساختار زغال به خود اختصاص داده است حال اگر از چوب و یا خاکستر درخت پسته استفاده شود زغال حاصله ساختاری منحصر به فرد پیدا می کند که سرشار از مزیت است.

کاربرد زغال چوب پسته

کاربرد زغال چوب پستهانواع زغال فشرده عبارت است از: از زغال فشرده پسته، ذغال کبابی، ذغال قلیان یا لیمو، زغال نارگیل و زغال بامبو

 زغال فشرده پسته: در ان به جای استفاده از پوست گردو از پوست پسته استفاده می شود و موادی مانند خاک اره و خاک زغال دارد.

زغال کبابی: کیفیت خوبی داشته باشد، که هنگام سرخ شدن دود نداشته باشد و نیاز به باد زدن مداوم نداشته باشد.

 زغال قلیان یا لیمو: یکی از انواع زغال است ک کیفیت خوبی دارد این محصول از سوزاندن درخت مرکبات مثل لیمو به دست می‌آید و بیشتر در مصارف قلیانی کاربرد دارد این زغال بدون جرقه است.

زغال نارگیل: یکی از انواع زغال هایی است که برای قلیان استفاده می شود عطر و طعم بسیار ملایمی دارد از پوست نارگیل درست شده و فاقد هر گونه مواد شیمیایی است. قابل استفاده در محیط های سربسته است و قیمت مناسبی دارد.

زغال بامبو: که بیشتر برای مصرف قلیان استفاده می شود و طعم قلیان را تغییر نمی‌دهد بدون هیچ گونه بو و گاز سمی می باشد

کاربرد زغال چوب پسته:  در پخت و پز به عنوان سوخت در منقل یا اجاق استفاده می شود، برای پخت انواع غذاها مانند کباب کردن کاربرد دارد، برای دم کردن و گرم نگه داشتن غذا و همینطور برای درست کردن چای استفاده می شود.

استفاده از زغال بیشتر جنبه تفریحی دارد و مردم وقتی که به مسافرت می روند بیشتر برای تهیه غذا  زغال استفاده می کند و همچنین در سفره خانه ها کاربرد زیادی دارد و یا در رستوران‌های تهیه غذا از این زغال با کیفیت استفاده می‌شود.مصارف دیگر زغال برای توتون و تنباکو است در تهیه قلیان پایه اصلی باید زغال داشته باشد این زغال در زغال گردان سرخ می شود . یکی از کاربرد های سنتی زغال در ساخت فولاد است.یکی دیگر از موارد استفاده از زغال برای سلامتی پوست و مو کاربرد دارد و همچنین در پزشکی و اورژانس قابل استفاده است.از زغال برای شعله انواع شومینه استفاده می کنند، همچنین برای ساخت ماسک ضد گاز کاربرد دارد برای جذب سم از دستگاه گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از زغال است که از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار می باشد، به کشورهای مختلف صادر می شود یکی از تغییرات مهمی که در این صنعت اتفاق افتاده فروش این محصول به صورت اینترنتی است که شما می توانید با مراجعه به وبسایت شناخته شده ما بهترین زغال و باکیفیت ترین زغال را با قیمتی مناسب تهیه کنید و در زمان اندکی ما آن را در اختیار شما قرار می دهیم

سرعت سوختن زغال چوب پسته

معمولا برای ایجاد آتش و حرارت محیط بیرون از منزل ما دو راه داریم،استفاده از چوب و استفاده از زغال

استفاده از چوب: راحت تر می سوزد و تمیز است و بوی حاصل از آتش آن بسیار دلپذیر است و طرفداران زیادی دارد .

استفاده از زغال: حرارت و گرما می دهد، جای کمتری می گیرد و هدر نمی‌رود. خیلی دیر خاموش می شود و می تواند زمان کمتری برای سرخ شدن اش تلف شود همینطور به محیط زیستمان آسیب کمتری می رساند. زیرا برای درست کردن آتش از چوب باید شاخه های درختان را قطع کنیم که این کار مناسبی است بنابراین توصیه می شود که در پیک نیک های خارج از منزل خود حتما زغال همراهتان داشته باشید.سرعت سوختن زغال چوب پسته سرعت بسیارطولانی است برای اینکه بتواند پاسخ گوی نیاز مصرف کنندگانش باشد باید این ویژگی را داشته باشد هر چقدر که دیر تر پودر شود باعث می شود کاربردی تر باشد و برای مصرف کننده ها مقرون به صرفه باشد.فقط باید توجه داشته باشید که در پایان پیک نیک خود حتما زغال ها را با اب خاموش کنید.

زغال چوب پسته با قیمت مناسب

زغال چوب پسته با قیمت مناسباز انوع دیگر زغال چوب پسته می توانیم به زغال پسته سفید، زغال پسته کرمان، زغال پسته تهران می توان اشاره کرد.

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند بر قیمت زغال چوب پسته تاثیرگذار باشد کیفیت و مرغوبیت آن است. توانایی نگهداری دائم شعله را دارد و زود خاموش نمی شود.دود ندارد.باد زدن مداوم ندارد.گازهای سمی ک‌موجب سر درد می شود ندارد.

برای تهیه زغال پسته می توانیم به صورت عمده از کارخانه خریداری کنیم.یا از به شرکت هایی که در توزیع و پخش زغال مرغوب هستند و همینطور کیفیت و مرغوبیت محصول آنها تایید شده است و سابقه کاری درخشان دارند مراجعه کنیم.و یا به صورت انلاین از طریق وب سایت ارائه شده خرید خود را انحام دهید

قیمت خرید عمده زغال در بازار تهران پایین تر است تا در فروشگاه‌ها و مراکز دیگر زیرا نمایندگی های فروش فعال در سرتاسر تهران قرار گرفتند و همچنین آن ها چون به صورت عمده خریداری کردند از قیمت پایین تر برخوردار شدند بنابراین ارائه آن نیز با قیمت کمتری است اما فروشگاه های کوچک تر و خرده فروشی ها قیمت بالاتری دارند چون با قیمت بالاتری نیز تهیه کردند.

همچنین قیمت زغال پسته مصرفی در شهر شیراز نیز از قیمت پایین تری برخوردار است به دلیل اینکه این شهر فاصله خیلی کمی با کارخانه تولید کرمان دارد و این که به راحتی و با قیمت پایین تری می توانند آن را تهیه کنند و با قیمت پایین‌تر نیز به دست مصرف کنندگان خود قرار دهند.

از آنجایی که زغال یک ماده فاسد نشدنی معمولا خریداران برای نگهداری در طولانی مدت به مشکل بر نمی خورند و دغدغه محل مناسبی برای نگهداری  زغال را ندارند. بنابراین سعی می کنند همیشه خرید خود را به صورت عمده انجام دهند تا از تخفیفات ویژه نیز برخوردار شوند.زغال تهیه شده توسط شرکت ما در بسته بندی های مختلفی وجود دارد: یک کیلویی، دو کیلویی و مقادیر بیشتر بسته بندی شده است.

شرکت ما توانسته مرغوب ترین و با کیفیت ترین زغال را تولید کند و همواره طرفداران زیادی را به خود جلب کند، قیمت فروش زغال چوب پسته عمده نسبت به خرید در اندازه جزئی میزان قابل توجهی کمتر است.

ما به شما بهترین هارا معرفی می کنیم چون شما لایق بهترین ها هستید برای برقراری ارتباط با ما از طریق وب سایت زیر وارد شوید و با کم ترین هزینه مناسب ارین خرید را انجام دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.