قهوه کلاسیک باعث نابودی سنگ کلیه می شود

مصرف قهوه معمولی و قهوه بدون کافئین با کاهش بروز نقرس همراه است.

نقرس شایع ترین شکل آرتریت التهابی در مردان بالغ است.

قهوه کلاسیک از طعم بی نظیری برخوردار است.

با افزایش غلظت اسید اوریک در خون مشخص می شود و با حملات التهابی حاد، اغلب در انگشت شست پا آشکار می شود.

یک مطالعه آینده نگر اخیر که در یک دوره 12 ساله روی بیش از 45000 مرد آمریکای شمالی انجام شد، نشان می دهد که افزایش مصرف قهوه خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.

به این ترتیب افرادی که روزانه چهار تا پنج فنجان قهوه مصرف می کنند و افرادی که بیش از شش فنجان قهوه می نوشند به ترتیب 40 و 59 درصد خطر ابتلا به نقرس را نسبت به افرادی که آن را مصرف نمی کنند کاهش می دهند.

قهوه

کاهش خطر نیز با قهوه بدون کافئین مشاهده شد، اما نه با کافئین.

این نشان می دهد که ماده ای غیر از کافئین (شاید یک یا چند ترکیب آنتی اکسیدانی) ممکن است در اثر مشاهده شده نقش داشته باشد.

دومین مطالعه آینده‌نگر، بر اساس داده‌های 14000 شرکت‌کننده نماینده جمعیت بزرگسال آمریکا، نشان می‌دهد که مصرف قهوه و قهوه بدون کافئین، اما نه کافئین، با کاهش قابل توجهی در غلظت اسید اوریک در خون مرتبط است.

این نتایج بسیار جالب هستند، اما باید در نظر داشت که اینها مطالعات اپیدمیولوژیک هستند و چندین متغیر مهم که بر شروع نقرس تأثیر دارند، قابل کنترل نیستند.

فقط مطالعات بالینی تصادفی شده و به خوبی کنترل شده تعیین می کند که آیا قهوه واقعاً خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد یا خیر.

یک بررسی آینده نگر که بر روی گروهی از نزدیک به 81000 زن انجام شد که به مدت 20 سال تحت بررسی قرار گرفتند، نشان داد که مصرف چهار فنجان قهوه یا بیشتر در روز با کاهش 25 درصدی خطر کوله سیستکتومی (برداشتن صفراوی کیسه صفرا) مرتبط است.

در این مطالعه، کاهش خطر کوله سیستکتومی نیز با مصرف کافئین مشاهده شد، اما با مصرف قهوه بدون کافئین کاهش یافت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.