فروش عمده انواع زغال سکه ای

تولید انواع زغال سکه ای یا برش خورده با قیمت مناسب و پخش عمده و ارزان تنها در برخی از نقاط کشور صورت می گیرد. آیا به دنبال استعلام قیمت فروش انواع آن در بازار هستید؟ یکی از ویژگی های زغال سکه ای این است که علاوه بر اندازه مناسب، سوختن آن حدوداً دو برابر زغال های قلمی یا کنده است. به همین علت نیز خریداران عمده ترجیح می دهند با وجود هزینه های بیشتر انواع زغال سکه ای را خریداری نمایند. توجه داشته باشید که زغال سکه ای از زغال قلمی یا کنده مرکبات و چوب دیگر درختان تولید می شود و در هر بار برش خوردن قیمت فروش عمده زغال افزایش می یابد.

پس اگر شما خریدار انواع زغال سکه ای در هر نقطه ای از ایران هستید یا این که دارای رستوران و یا سفره خانه سنتی هستید می توانید این محصول را به راحتی و قیمت بسیار مناسب و بصرفه از طریق این سایت که عمده فروشی انواع زغال را بصورت اینترنتی انجام می دهد، تهیه نمایید.

فروش عمده انواع زغال سکه ای

کلیاتی در مورد زغال

کلیاتی در مورد زغال زغال از گذشته های بسیار دور در زندگی بشر وجود داشته است و چرا که بشر برای تولید گرما، حرارت و یا پختن غذا از سوزاندن گیاهان و حتی باقیمانده اجساد حیوانات، استفاده کرده استو تلاش کرده تا آتش را بصورت بادوام تر و طولانی تر روشن نگه دارد تا این که پی به وجود زغال حاصله از چوب و یا دیگر عناصر می برد و در نتیجه وجود آتش سرآغاز تولید زغال می شود که گرمایی مشابه آتش دارد اما دوام طولانی تری دارد و بدون دود است و بعد از آن طی سال ها از قابلیت زغال بسیار استفاده شده است.

اولین دستاوردهای بشر در زمینه متالوژی، با تولید حرارت از طریق زغال، برای ذوب مس، آهن، نقره و حتی تولید شیشه می شود.

از همین روی تا سال ها برای تولید فولاد از حرارت زغال استفاده می شد.

درباره زغال می توان گفت ماده ای بسیار ارزشمند به رنگ سیاه، با وزنی سبک و بسیار شکننده که از سوزاندن انواع چوب و تنه درختان و هیزم به وجود می آید. اما به غیر از چوب درختان برای تهیه زغال های به نسبت جدید تر از پوست نارگیل، گردو، پسته و بسیار موارد دیگر نیز می توان استفاده نمود چرا که استفاده بیش از حد از درختان می تواند این منابع ارزشمند را با خطر نابودی و آسیب به محیط زیست روبرو کند.

اما زغال مرغوب فقط ۱۵ درصد از وزن چوب را داراست چرا که کربن خالص است و به همین دلیل وزن سبکی دارد، از همین روی زغال را در محلی که چوب درختان یا مواد اولیه فراوان است، در کوره های مخصوص، زغال را تولید و بعد آن را به نقاط مختلف انتقال می دادند. از این روی می توان حجم بیشتری زغال به نسبت چوب را انتقال داد.

امروزه استفاده از زغال در ایران و دیگر کشورها بیشتر برای تهیه غذا و پخت و پز  انواع کباب و به طور کلی تولید حرارت کاربرد دارد. مثلا برای تهیه انواع کباب در رستوران ها و تالارها، از حرارت زغال استفاده می شود.

با این حال، بازار خرید فروش انواع زغال در ایران و دیگر کشورها و به طور خاص کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل برخی از آداب و رسوم سنتی مثل قلیان کشیدن، بسیار داغ و سودآور است.

اما نکته قابل توجه در مورد بازار انواع زغال در ایران، بستر مناسب آن است. زغال ایرانی به دلیل وجود منابع فراوان (انواع درختان سیب، بلوط و درخت های مرکبات)، مواد اولیه کافی و با کیفیت، همچنین وجود کوره های صنعتی بسیار پیشرفته علاوه بر رفع نیاز و تقاضای بازار داخلی، در امر صادرات و بازار خارجی نیز جایگاه مناسبی دارد به طوری که این محصولات توانسته علاوه بر بازار کشورهای حوزه خلیج فارس به کشورهای اروپایی نیز راه یابد.

از این روی این محصولات باکیفیت و درجه یک صادراتی با بسته بندی مناسب به بسیاری از کشورها صادر می شود.

اما انواع زغال، مصارفی فراتر از آنچه که تصور می کنید را دارد، از این ماده ارزشمند در سال های اخیر، طی فرآیندی نوعی زغال تهیه می شود که به آن زغال زنده یا اکتیو می گویند.

زغال اکتیو بصورت پودر سیاه رنگی است که بدون بو و طعم است و از زغال معمولی که کربن خالص است تهیه می شود. هنگامی که زغال را در محیط خلا و یا بدون اکسیژن گرما و حرارت می دهند، به وسیله مواد شیمیایی یا گاز اکسید کننده فعال می کنند و به شکل پودر سیاه رنگ در می آید.

در واقع با فعال کردن کربن موجود در زغال قابلیت زغال زیاد می شود و می تواند جذب بالایی داشته باشد و بدین رویی برای مصارفی گوناگون از جمله سم زدایی بدن از آن استفاده می شود.

همچنین برای تصفیه آب می توان از زغال فعال استفاده نمود چرا که با جذب بالای مواد می تواند آب را بسیار تصفیه کند.

این نوع زغال زنده مورد استفاده  در صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی و شوینده نیز است. به طوری که امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته از این خواص زغال فعال در صنایع مختلف استفاده می کنند و از این نوع زغال، انواع خمیردندان، ماسک صورت، مایع ظرفشویی، داروهای معده و دیگر محصولات تهیه می شود.

انواع زغال و روش های استفاده از آن

زغال با توجه به مواد اولیه آن و کاربردش انواع مختلفی دارد که عمدتاً تولید آن بصورت صنعتی انجام می شود.

در بازار این محصولات، انواع زغال بصورت فله ای و یا بسته بندی مخصوص کباب کردن و یا استعمال قلیان عرضه می شود.

همچنین در این سال ها یکی از راه های عرضه انواع زغال چینی کبابی بصورت عمده از طریق خرید اینترنتی بوده است که روز به روز نیز این نوع خرید بیشتر استفاده می شود به نوعی جای خرید سنتی و حضوری را گرفته است. تجار و خریداران این محصولات می توانند از هر نقطه از ایران فقط با مراجعه به این سایت انواع زغال را در حجم های زیاد سفارش دهند.

از مزیت خرید آنلاین علاوه بر این که از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می کند، قیمت مناسب محصولات است چرا که بدون واسطه و با همکاری تولیدکنندگان معتبر بهترین نوع زغال ایرانی عرضه می شود.

چند نمونه از زغال های رایج در بازار ایران که بسیار پرفروش است بصورت خالصه معرفی می شود.

زغال لیمو تهران : یکی از بهترین و باکیفیت ترین انواع زغال از چوب درخت لیمو به بطور کلی چوب و تنه درختان لیمو و دیگر مرکبات به دست می آید. این نوع زغال براق و سیاه و بدون شکاف است.

از زغال لیمو دو نوع زغال تهیه می شود:

یکی زغال سکه ای که برای قلیان استفاده می شود.

از ویژگی این نوع زغال، دوام بالا و بدون بو بودن است.(بوی گازی که برخی از زغال ها در هنگام سوختن از خود تپلید می کنند به دلیل وجود گازهای سمی است که در این نوع زغال به نسبت بسیار کمتر است و یه همین دلیل در اماکن سر پوشیده از این نوع زغال استفاده می شود.)

دیگری زغال کافه ای یا قهوه خانه ای است که همانطور که از اسمش پیداست بیشتر برای مصارف قهوه خانه ها و سفره خانه سنتی کاربرد دارد و تنها فرق آن با زغال سکه ای ظاهر آن است چرا که شکل و اندازه خاصی ندارد.

زغال فشرده: این نوع زغال که بصورت کاملا صنعتی در کوره های مخصوص و با دستگاه های با فناوری روز دنیا تولید می شود، از ترکیب خاک اره، خاک زغال چوب، با مواد طبیعی دور ریختنی چون پوست گردو، پوست پسته، پوست بادام، هسته آلبالو، هسته زیتون و دیگر مواد افزودنی به وجود می آید.

از مزیت و خصوصیات بسیار مهم این نوع زغال، این است که برای تهیه آن به طبیعت آسیبی نمی رسد و به نوعی دوستدار محیط زیست است. چرا که از مواد دور ریختنی و بازیافتی طبیعی تولید می شود.

خاک اره آن از کارگاه های چوب بری و حتی کارگاه های تولید مبل خریداری می شود که قیمت بسیار ناچیزی دارد و بهترین جایگزین برای چوب درختان است.

همچنین برای تولید این زغال قالبی یا فشرده از هیچ گونه مواد شیمیایی و یا غیر طبیعی استفاده نمی شود.

این نوع زغال به گونه ای تهیه و تولید می شود که کربنش بصورت کاملا خالص و صدردصد باشد.

برای تهیه این نوع زغال که به زغال قالبی نیز معروف است، در مرحله اول مواد اولیه را با یک دیگر ترکیب و آسیاب می کنند و همچنین با چسب طبیعی یا همان صمغ طبیعی مخلوط می کنند و سپس در قالب های مخصوص تحت شرایط خاص، به آن حرارت و گرما و فشار می دهند تا به کربن خالص و فشرده تیدیل شود. قالب های این نوع زغال بیشتر به شکل مکعب مستطیل، بیضی و استوانه است.

به طور کلی تولید این نوع زغال برای تولیدکنندگان و خریداران  به دلیل نوع مواد اولیه، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

زغال بامبو: این نوع زغال نیز بیشتر مناسب قلیان است و ویژگی های منحصر به فردی نسبت به دیگر زغال ها دارد از جمله:

بدون بو و یا همان گازهای سمی است.

به حفظ محیط زیست کمک می کند چرا که نیاز نیست درختان قطع شوند.

دوام بالا و پیوسته ای داردـ

خاکستر آن بعد اتمام سوختن پخش نمی شود.

زغال نارگیل: این نوع زغال نیز به نسبت زغال های دیگر جدید تر است و از ویژگی آن خاکستر بسیار کمی تولید می کند و دوام بالای دارد و دارای کیفیتی مطلوب است که از ماده ای دور ریختی و بازیافتی یعنی پوسته نارگیل تهیه می شود همچنین قابل استفاده در امکان سرپوشیده است.

راهنمای جامع خرید زغال

راهنمای جامع خرید زغال در بازار انواع مختلفی زغال عرضه می شود که از کوره های زغال سازی صنعتی به تهیه و تولید می شود.

کوره های زغال سازی صنعتی دو نوع کاملا متفاوت دارند که به کوره تک منظوره و دو منظوره معروف هستند.

در کوره دو منظوره همان طور که از اسمش پیدا است علاوه بر تولید کبابی به تولید انواع زغال از تنه و چوب درختان بلوط، پسته، انجیر، سیب و انواع مرکباب را با بهترین کیفیت تولید می کند.

اما برای خرید زغال درجه یک باید توجه داشت که این نوع زغال کیفیت لازم را داشته باشد و بدون کمترین شکستگی و خرد شدگی باشد، چرا که در صورت خرد شدن افت قیمت زیادی دارد.

همچنین دارای استاندارد های لازم باشد بطوری که گازگیری کامل شده باشد و در هنگام سوختن بدون بو و گاز باشد.

زغال مخصوص قلیان که بیشتر زغال لیمو فله است، اگر بطور کامل فرآیند گازگیری در آن صورت نگرفته باشد هنگامی که برای سرخ شدن بر روی حرارت است با تکه تکه شدن و همچنین پریدن تکه ها به اطراف مواجه می شویم.

گاهی اوقات مشاهده می شود که هنگام روشن کردن زغال بر روی آتش دود و بوی نامطبوعی از زغال بیرون می آید. این نوع زغال هر جند به رنگ سیاه است اما کاملا زغال خامی است که به کربن خالص تبدیل نشده است.

عوامل موثر در قیمت گذاری زغال

زغال بر اساس عوامل مختلفی قیمت گذاری می شود. از عوامل مهم در تعیین قیمت روش تولید زغال که بصورت صنعتی باشد و یا این که از روش های سنتی استفاده شود. امروزه عمدتا زغال ها از روش های کاملا صنعتی تولید می شوند.

همچنین نوع زغال و مواد اولیه آن در قیمت گذاری زغال بسیار موثر هستند.

همان طور که گفته شد زغال انواع مختلفی دارد از جمله زغال فشرده، زغال لیمو، زغال نارگیل. زغال بامبو

زغال های که در تهیه و ساخت آن از مواد بازیافتی همچون خاک اره، پوست گردو، پسته، بادام و نارگیل استفاده می شود به دلیل ارزان بودن مواد اولیه قیمت مناسب تری دارند تا انواع زغال های که از تنه درختان تهیه و تولید شده اند از جمله زغال لیمو که از چوب  و تنه درخت لیمو تهیه می شود گران تر هستند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت  شکل ظاهری زغال است که هر چقدر کمتر شکسته باشد قیمت آن بیشتر است.

نوع حمل نقل و قیمت سوخت نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت اکثر محصولات از جمله انواع زغال دارد.

به عنوان نمونه در نظر بگیرید که زغال لیمو که از استان فارس و شهرستان جهرم تهیه می شود، وقتی به بازار تهران می رسد چند درصد گران تر از همان نمونه در خود استان می شود. چرا که علاوه بر هزینه مواد اولیه و تولید در کوره و بسته بندی، هزینه حمل و نقل نیز به آن اضافه می شود.

زغال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید در بازار انواع و اقسام زغال به شکل های مختلف و همچنین قیمت های متفاوت به شکل بسته بندی و یا فله (بدون بسته بندی و صورت کیلویی) وجود دارد.

اما زغال خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

زغال با کیفیت در درجه اول باید یکدست و بدون شکستگی باشد اگر زغال تهیه شده از درختانی چون لیمو و دیگر مرکبات است و حداقل نود درصد از کربن تشکیل شده باشد و همچنین براق و یه رنگ سیاه باشد.

دوام حرارتی بالایی داشته باشد.

سریع خاموش نشود، نیازی نباشد مدام آن را باد زد تا روشن بماند.

بدون بو و گازهای سمی باشد چرا که بعضی از زغال های نامطلوب با ایجاد بو باعث سردرد و سرگیجه در افراد می شوند.

بدون جرقه باشد.

خاکستر زیادی نداشته باشد و بعد از سوختن خاکستر کمی داشته باشد.

قابل استفاده در امکان سرپوشیده باشد.

قیمت مناسبی داشته باشد.

فروش انواع زغال به صورت عمده

فروش انواع زغال به صورت عمده فروش انواع زغال درجه یک (فروش زغال کبابی، زغال فشرده، زغال لیمو سکه ای و کافه ای) به صورت عمده و قیمت بسیار مناسب برای خریداران و یا تجار، همچنین بسیار اقتصادی و با صرفه برای رستوران ها، قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی در هر کجای ایران است که با مراجعه به سایت و ثبت سفارش این محصولات در بسته بندی های مستحکم با تحویل سریع در اسرع وقت به دست مشتریان می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.