زیتون پرورده آرشیا موثرترین داروی کنترل فشار خون است

اگرچه زیتون در زیتون پرورده آرشیا میوه فصلی است، اما به لطف تکنیک های پردازش و نگهداری که در معرض آن قرار می گیرد، می توانیم در طول سال از زیتون لذت ببریم.

زیتون چگونه فرآوری و نگهداری می شود؟ آیا تا به حال طعم زیتون چیده شده از درخت را چشیده اید؟ اگر آن را امتحان کرده باشید، هنوز ناامیدی ناشی از کشف طعم ناخوشایند و قطعا تلخ را به خاطر خواهید آورد.

عیب گیاه نیست، بلکه اولئوروپئین است: پلی فنول موجود در میوه و برگ درخت زیتون، سرشار از خواص مفید ارزشمند، اما مسئول آن طعم تلخ و تند است.

قبل از اینکه بتوان آنها را چشید، زیتون ها باید غوطه ور شوند، به عبارت دیگر، تحت درمان قرار گیرند که تلخی آن را از بین می برد (که به آن تلخی نیز می گویند.

غوطه وری برای کاهش اولئوروپئین و دادن طعم ترش و شیرین یا نیمه شیرینی که ما از آن لذت می بریم به زیتون ها لازم است. فرآیند صنعتی بسته به نوع زیتون فرآوری شده و نوع منطقه فرآوری با فرآیندهای مختلفی انجام می شود.

زیتون پرورده آرشیا

اساساً دو روش وجود دارد: در آب ساده یا با سود سوزآور. در حالت اول که می‌توان آن را روشی صنفی یا «دهقانی» نیز دانست، زیتون‌ها را در ظرفی پر از آب فرو می‌برند تا کاملاً پوشانده شوند.

آبی که به تدریج تلخی را به خود جذب می کند، باید حداقل پانزده روز در روز دو بار تعویض شود. با این روش می توان درجه تلخی زیتون را هر بار چشید تا طعم دلخواه به دست آید، بررسی و ارزیابی شود.

اما در حالت دوم، فرآیند با ریختن آب در ظرفی و سپس اضافه کردن نوشابه شروع می شود و هم می زنیم تا کاملا حل شود. وقتی محلول خنک شد، زیتون‌هایی را که از قبل تمیز و شسته شده‌اید، اضافه کنید.

به مدت 8 یا 10 ساعت کاملاً در آب بگذارید و هر از چند گاهی آن‌ها را بچرخانید و با پارچه‌ای نخی بپوشانید. در نهایت، سه یا چهار بار شستشو با آب برای حذف محلول سودا انجام می شود.

در این مرحله، زیتون برای نگهداری واقعی آماده است. از دانش اجدادی دهقانان متولد شده و به ما منتقل شده است، روش های اصلی نگهداری زیتون سه عدد است: نمک (نمک خشک)، آب نمک (نمک مرطوب) و روغن.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.