جک ماشین زانتیا را می توان برای تمامی ماشین های خارجی استفاده نمود

حس و عملکرد واقعاً نیازی به توضیح ندارد. درست به نام خود، جک برای بلند کردن وسیله نقلیه استفاده می شود. مثلا برای تعویض لاستیک. بنابراین بیشتر رانندگان احتمالا دو بار در سال از جک استفاده می کنند.

در بهار که لاستیک های تابستانی را می پوشند. و در پاییز، زمانی که لاستیک های زمستانی به محورها باز می گردند. علاوه بر این، بسیاری از راننده ها ممکن است خوشحال باشند که در صورت خرابی جک ماشین زانتیا همراه خود داشته اند.

یعنی لاستیک پنچر شده است. با این حال، بدون آن، تعویض لاستیک دشوار یا به سادگی غیرممکن خواهد بود.

به موجب آن: جک صرفاً برای تعویض چرخ ها در نظر گرفته نشده است. بلکه برای تعمیراتی که بالا بردن ماشین را ضروری می کند. به عنوان مثال هنگام تعمیر اگزوز. با این حال، در اینجا مراقب باشید. چون جک فقط جک نیست. یک نکته به ویژه مهم است: ظرفیت حمل.

جک: ظرفیت بلند کردن همه چیز است

جک های قیچی معمولی (به زیر مراجعه کنید) معمولاً ظرفیت بالابری یک تن دارند. خیلی به نظر می رسد، اما واقعاً اینطور نیست. زیرا حتی مدل های جمع و جور مانند فولکس واگن گلف، هیوندای i30، فورد فوکوس یا مزدا3 نیز 1200 کیلوگرم وزن دارند.

به عنوان یک مدل پایه. با تجهیزات بیشتر، وزن گاهی به 1500 یا حتی 1600 کیلو افزایش می یابد. به عبارت دیگر: 1.5 یا 1.6 تن. خودروهای کلاس متوسط ​​مانند بی ام و سری 3 یا کیا اپتیما فقط از حدود 1500 کیلوگرم یا 1.5 تن شروع می شوند. یک جک با ظرفیت «تنها» یک تن در حال حاضر مازاد مالیات شده است.

خطر: حتی اگر “جک” خودرو را به دلخواه بالا ببرد، در صورت بارگیری بیش از حد، خطر “سقوط” وسیله نقلیه وجود دارد. زیرا ابزار از کار می افتد و بر همین اساس تسلیم می شود.

یکدفعه. هیچ کس دوست ندارد زیر چنین وسیله ای دراز بکشد. نتیجه گیری: جک باید با وزن وسیله نقلیه مطابقت داشته باشد. هر چیزی زیر دو تن شبیه یک اسباب بازی است. به خصوص که اکثر خودروهای کوچک علامت 1000 کیلوگرم را خراش می دهند. یا کم و بیش آنها را به طور قابل توجهی بالا ببرید.

نکته: در صورت خرید جک جدید باید حداقل دو تن ظرفیت بار داشته باشد. اگر ماشین بزرگتری می‌رانید، اوراق خود را بررسی کنید. با یک SUV بزرگ یا یک کلاس لوکس، حتی ظرفیت بار دو تنی نیز ممکن است کافی نباشد.

جک

ضمناً: این سوال که آیا جک در خودرو اجباری است یا خیر، به سرعت روشن می شود. و با یک نه واضح. طبق مقررات راهنمایی و رانندگی حمل و نقل جاده ای الزامی است:

  • جعبه کمکهای اولیه،
  • مثلث هشدار دهنده و
  • جلیقه ایمنی

بیشتر نه. به موجب آن: جلیقه دید بالا تنها از سال 2014 اجباری شده است. حمل کردن، نه پوشیدن. در کشورهای دیگر مراقب باشید. گاهی اوقات باید به تعداد صندلی های ماشین جلیقه های دید بالا وجود داشته باشد. با پنج صندلی، یعنی پنج جلیقه هشدار دهنده.

جک هنگام تعویض لاستیک

اما همانطور که گفتم جک اجباری نیست. اما این ایده خوبی است که بتوانید در صورت پنچر شدن لاستیک به سرعت عمل کنید و مهمتر از همه خودتان. شبه به عنوان یکی از ابزارهای معمول برای “کمک های اولیه”. بنابراین برای مواقع اضطراری، چیزهای خاصی باید همیشه در دسترس باشند. و به طور خاص:

طناب یدک کشی،
کیت استارت پرش،
ابزار،
روغن موتور،
چراغ قوه،
پتو برای مواقع اضطراری.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.