تولید انواع زغال چوب

در بازار ایران چند نوع زغال چوب تهیه و تولید می شود؟ تفاوت انواع تولیدات مناطق مختلف اغلب در چه زمینه هایی است و چرا تقاضا برای خرید زغال چوب برخی شهرها همواره رو به افزایش است؟

در ایران انواع زغال چوب به روش های سنتی و صنعتی تولید می شوند اما در یک دسته بندی کلی می توان آنها را در دو گروه زغال چوب مرکبات و زغال درختان جنگلی قرار داد. دلیل این امر تنوع بسیار زیاد در تولید زغال چوب مرکبات و افزایش روز افزون تقاضای بازار برای خرید ارقام مختلف آن است. در این بین در مناطق مختلف کشور تقاضا برای خرید انواع زغال چوب لیمو در بین مرکبات و زغال چوب بلوط، انجیر و آکالیپتوس به مراتب بیشتر از دیگر ارقام است.

از سوی دیگر در سالهای اخیر تولید انواع زغال بریکت یا فشرده به وسیله کوره های صنعتی نیز رونق یافته است، البته در حال حاضر تقاضا برای خرید این نوع زغال در بازار کمتر از ارقام تولید شده از چوب مرکبات است اما قیمت پایین زغال بریکت دلیلی بر افزایش میزان فروش آن در بازار برخی از شهرها مانند تهران طی سالهای آینده خواهد بود. اگر قصد خرید بهترین نوع زغال چوب ایران را دارید، زغال لیمو جهرم، زغال پسته رفسنجان، زغال بلوط و انجیر که همگی مصارف متعددی دارند از جمله بهترین های بازار به شمار می روند، لازم به ذکر است که یادآوری کنیم باکیفیت ترین و مرغوب ترین زغال مرکبات نیز در جنوب کشور و به ویژه شهرستان جهرم تهیه و تولید می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.