قیمت روز انواع زغال چوب کبابی

بهترین نوع زغال چوب کبابی موجود در بازار کدام مدل است؟ آیا قیمت و نرخ روز انواع نمونه های تولید شده تحت تاثیر شرایط خاصی تعیین یا تغییر می کنند؟ زغال چوب انواع مختلفی دارد و به علت گستردگی تولید و بالا بودن تقاضای خرید در مناطق مختلف علاوه بر تولیدات داخل، عده ای اقدام به واردات انواع زغال به ویژه نمونه های صنعتی و فشرده می کنند.

بهترین نوع چوب برای تبدیل شدن به زغال کبابی درجه یک، چوب درخت انجیر، بلوط، پرتقال، پسته و انواع مرکبات است که البته ارقام وارداتی از چوب درخت بامبو و پوسته قهوه ای رنگ میوه نارگیل تولید شده اند. قابل توجه است که از هر پنج کیلو چوب تنها یک کیلو زغال مرغوب تولید می شود و همین امر از جمله بزرگترین عامل تعیین کننده قیمت انواع زغال کبابی در بازار است. البته عواملی مانند قیمت خرید چوب، قیمت فروش انواع زغال در مناطق مختلف، درجه کیفی زغال و … نیز در تعیین قیمت و نرخ روز زغال تاثیرگذار خواهند بود.

با ورود به این سایت می توانید زغال درجه یک و مرغوبی را خریداری کنید. 

قیمت روز انواع زغال چوب کبابی

نگاهی به صنعت زغال در ایران

نگاهی به صنعت زغال در ایرانصنعت زغال در ایران قدمت زیادی دارد زیرا زغال از جمله محصولاتی است که از چوب درختان به دست می آید و از زمان های گذشته تا به امروز به شکل های مختلف این کار می گرفت.

در گذشته وقتی افراد برای تفریح به جنگل می رفتند از شاخ و برگ های درختان برای درست کردن آتش استفاده می کردند و از ذغال حاصله برای تهیه ی کباب بهره می بردند اما این کار باعث صدمه زدن به درختان و محیط زیست می شد به همین دلیل تولید زغال های استاندار و صنعتی موجب شد که این خسارت به درختان کمتر شود و افراد برای استفاده های مختلف چه در سفر ها و چه در خانه های خود از این زغال های آماده و صنعتی استفاده کنند. 

البته مزیت های فراوانی هم دارد زیرا هم کار را برای افراد راحت کرده و دیگر نیازی نیست که ساعت ها به دنبال چوب برای آماده کردن آتش بگردند و سختی های بعد آن برای تهیه ی زغال با این زغال های آماده تنها در زمان کوتاهی می توانید آتش مورد نظر خود را آماده کرده و از آن بهره ببرید.

زغال ها انواع گوناگونی دارند و بسته به نوع چوب درختی که از آن تولید و تهیه می شوند نام گذاری می شوند. 

زغال کاربرد های فراوانی دارد و از مهم ترین کاربرد های آن سوخت اجاق و منقل می باشد که معمولا برای پخت انواع کباب ها استفاده می شود و کاربرد دیگر آن برای تهیه ی قلیان می باشد. امروزه در ایران برای قطع شدن کمتر درختان از ضایعات کشاورزی زغال تولید می شود. 

کدام نوع زغال در ایران باکیفیت تر است؟

در کشورمان ایران به دلیل وجود شرایط آب و هوایی و حاصل خیزی خاک انواع مختلف درختان رشد می کنند اما متاسفانه با استفاده های بی رویه و نا مناسب از این نعمت های طبیعی شاهد از بین رفتن درختان و جنگل هستیم. یکی از کار های کوچکی که می توان در این زمینه انجام داد استفاده از زغال های اماده به جای شکستن و بریدن درختان برای درست کردن آتش می باشد.

زغال ها از چوب خشک شده یا درختانی که برای این کار کشت می شوند تهیه می شود و آسیب کمتری به طبیعت وارد می کنند.

در ایران انواع مختلف زغال تولید می شود و کیفیت هر کدام از آن ها به میزان دوام و ماندگاری بالای آن ها بستگی دارد و باید توجه کنید که زغال درجه یک و مرغوب زغالی است که به هیچ وجه دود نمی کند و هیچ گونه گاز و جرقه ای از خود تولید نکند و بعد از سوخته شدن از خودش خاکستر زیادی هم تولید نخواهد کرد دارای حرارت بسیار زیادی می باشند و خیلی سریع خاموش نمی شوند. 

بعضی از زغال ها به صورتی هستند که رطوبت دارند و به همین دلیل خیلی دیر آتش می گیرند و خیلی زود هم به خاکستر تبدیل می شوند به همین دلیل باید دقت کنید که حتما محصولی که خریداری می کنید بسته بندی مناسبی داشته باشد و بهتر است که برای روشن کردن زغال ها از ژل آتش زا استفاده شود.

انواع زغال شامل:

  1. زغال لیمو که یکی از بهترین و با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع زغال می باشد و از سوزاندن چوب تنه ی درختان میوه و مرکبات به خصوص لیمو به دست می آید از جمله ویژگی های زغال لیمو این است که به آرامی و به صورت یکنواخت می سوزد و بیشتر برای مصارف قلیانی مورد استفاده قرار می گیرد دوام زغال لیمو و مدت روشن ماندن آن نسبت به سایر زغال ها بیشتر می باشد و هیچ جرقه ای نمی زند و نسبت به زغال های دیگر گاز های سمی کمتری از خودش متساعد می کند.
  2. زغال فشرده که به آن زغال قالبی هم می گویند و با استفاده از گرد زغال چوب و یا خاک اره تهیه می شود و قیمت این زغال نسبت به زغال معمولی می باشد و دو نوع زغال فشرده وجود دارد زغال فشرده درجه یک صادراتی و زغال درجه دو. 
  3. زغال کافه ای یا قهوه خانه ای به زغالی گفته می شود از شوخت انواع چوب درختان مرکبات به دست می آید.
  4. زغال کبابی، زغالی است که در زمان استفاده بو و دود و جرقه ندارد و در زمان استفاده زیاد نیاز به باد زدن ندارد و از زمان سوختن تا خاکستر شدن آن مدت زمان زیادی طول می کشد. 

در هنگام خرید زغال ها می توانید با دست زدن به بسته بندی آن متوجه ریز یا درشت بودن زغال ها شده و از خرید زغال های ریز و دارای خرده ی زیاد خودداری کنید. 

تولید زغال کبابی از صفر تا صد

تولید زغال کبابی از صفر تا صدزغال یکی از موارد لازم برای به دست آوردن و داشتن یک حرارت مداوم و یکنواخت می باشد و محصولی می باشد که از چوب تولید شده و در همه جای دنیا به دلیل مصارف گوناگونی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. 

عنصر اصلی برای تولید زغال ها کربن می باشد که در همه ی چوب ها وجود دارد برای تهیه و تولید زغال کبابی از دو روش استفاده می شود روش سنتی و روش صنعتی در روش سنتی و قدیمی که حجم بسیار زیادی از چوب ها را در چاله ها و گودال های کنده شده در زمین می ریزند و بعد از مواد های ترکیبی کمپوست مانندی برای حرارت دهی آرام برای سوختن آنها استفاده می شود. 

در بعضی از شهر های کشور مانند جهرم، بندرعباس و شهر های شمالی از ترکیب هایی مانند پوست های برنج یا شلتوک و گندم یا پوست ذرت و کود برای حرارت دادن به چوب ها استفاده می شود.

در روش های سنتی زمان تولید زغال بسیار طولانی می باشد تقریبا حدود ۱۵ روز طول می کشد بعد از گذشت این مدت چوب ها کاملا پخته شده اند و فقط کافی است که در یک مکان یا محلی پلمپ یا در اصطلاح خفه شوند تا به یک زغال سفت و با کیفیت تبدیل شوند و این عمل هم حدود ۲ روز طول می کشد.

در روش صنعتی از کوره های بزرگ و مجهزی استفاده می شود و دیگر نیاز به مواد سوختنی نیست و با استفاده از گاز، دما و حرارت چوب ها را می سوزانند و این کار خیلی سریع تر از روش سنتی صورت می گیرد و در چند ساعت این فرآیند انجام می شود.

کیفیت زغال هایی که با روش صنعتی به دست می آیند بسیار بهتر از زغال های سنتی می باشد زیرا در این روش برای کوره ها یک ظرف فلزی را پر از چوب می کنند و در درون یک ظرف فلزی دیگر قرار می دهند و بر روی شعله ی آتش می گذارند و این کار باعث می شود تا شعله ی مستقیم به چوب ها برخورد نکند و چوب ها در داخل ظرف فلزی پخته می شوند بعد از پخته شدن دمای آن ها را پایین آورده و حدود ۷ تا ۸ ساعت زمان می دهند تا زغال ها سرد شوند و یک زغال یک دست و عالی تولید شود. 

روش های سنتی بسیار زمان بر و سخت می باشند و تنها برای مقدار زیادی از چوب ها استفاده می شود. برای اینکه ظاهر زغال های تولیدی خوب باشد بهتر است که از چوب مرکبات استفاده شود زیرا در این صورت زغال ها یک دست و صاف می شوند البته باید دقت شود که در هنگام خارج کرد زغال ها و سرد کردن آن ها محصول تولیدی نشکنند و خورد نشوند. 

زغال های کبابی هم انواع مختلفی دارند مانند زغال کبابی جنگلی و زغال کبابی چینی که هر کدام ویژگی خاص خودش را دارند از زغال های جنگی بیشتر در پخت غذا و مخصوصا کباب استفاده می کنند و معمولا بدون بسته بندی و به صورت کیسه ای فروخته می شوند.

و به زغال های چینی، زغال فشرده یا زغال قالبی هم گفته می شود. کیفیت این دو زغال برای تهیه ی کباب بسیار مناسب می باشد به همین دلیل آن ها را با نام زغال کبابی می شناسند. 

بهترین راهکار برای فروش حد اکثری زغال کبابی

هر کدام از زغال ها به روش های مختلفی تولید می شوند و هر کدام بسته به روش و نحوه ای که تولید می شوند و کیفیت چوب ها و مواد اولیه اشان کیفیت های مختلفی هم دارند. 

از جمله ویژگی های زغال خوب این است که رنگ آن ها سیاه و براق باشد و هیچ گونه شکاف نداشته و در هنگامی می خواهید آن را بشکنید صدایی شبیه به صدای فلزی از خود تولد کند. 

تولید کنندگان زغال باید بعد از توجه و پیاده سازی نکات بالا برای تولید هرچه بهتر این محصول باید برای فروش بهتر و بیشتر آن راهکار هایی را مد نظر قرار دهند. از جمله بهترین راهکار ها برای فروش حداکثری زغال کبابی این است که:

  1. اولین و مهم ترین کار بازاریابی مناسب برای محصولات تولید شده می باشد برای این کار باید به سوپر مارکت ها به خصوص آن هایی که بین راهی هستند و نزدیک مکان های تفریحی قرار دارند و رستوران ها کافه ها مراجعه کنند و با معرفی و گفتن ویژگی های مثبت زغالی تولید خودشان آن ها را مجاب به خرید محصولات خود کرده و سفارش بگیرند.
  2. در مرحله ی دوم باید پیگیر سفارشات خود بوده و هر چند مدت یک بار به این مکان ها چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و سعی کنند دوباره سفارش بگیرند و از نظرات مثبت یا منفی آنها برای تولید و فروش بیشتر استفاده کنند.
  3. امروزه مهمترین نکته برای مشتریان در هنگام خرید رنگ بندی و شکل بسته بندی های محصولات می باشد پس باید سعی کنید که برای محصول تولدی خود بسته بندی مناسب همراه با رنگ بندی خوب انتخاب کنید.
  4. کیفیت مهم ترین و بهترین نکته است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا با انجام دادن همه ی این کار هت و مراحل اگر کیفیت زغال های تولیدی شما نا مرغوب باشد مشتری برای خرید آن نخواهید داشت. 

استفاده از زغال استاندارد چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟

استفاده از زغال استاندارد چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟زغال ها ماده ای شکننده، سبک و سیاه رنگی هستند که از نیمه سوختن چوب ها یا اندام های جانوران و گیاهان تهیه می شوند و بخش اصلی ترکیبات آن ها کربن می باشد. دلیل آنکه از چوب یا اجساد جانوران برای درست کردن زغال استفاده می شود این است که آن ها در اثر برخورد با حرارت، آب و گاز های نهفته در خود را از دست می دهند و تنها جسم جامدی از خودشان باقی می گذارند.

به دلیل افزایش تقاضای افراد برای خرید انواع زغال کارگاه ها و تولیدی های بسیاری چه به صورت مجاز و چه به صورت غیر مجاز به تولید این محصول پرداخته اند اما مهم ترین نکته رعایت استاندارد مناسب برای تولید زغال می باشد زیرا استفاده از زغال استاندار مزیت های فراوانی دارد مانند:

  1. زغال استاندارد خیلی دیر خاموش می شود و بدون باد زدن فراوان روشن می ماند.
  2. زغال های استاندار با دوام می باشند.
  3. این نوع زغال ها هرگز دود نمی کنند.
  4. هیچ گونه گاز و بوی بدی ندارند.
  5. هرگز جرقه نمی زنند.
  6. حرارت زیادی دارند.
  7. مقدار خاکستری که تولید می کنند بسیار کم است.
  8. خیلی راحت روشن می شوند.
  9. هیچ گونه نم و رطوبتی ندارند.

به همین دلیل در هنگام خرید زغال حتما باید به استاندارد بودن آن توجه کنید و از خرید زغال های بدون علامت استاندار خودداری کنید به همین منظور این فروشگاه اینترنتی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. 

خرید زغال کبابی در حجم بالا

هر کدام از زغال ها کیفیت و قیمت مختلف و مخصوص به خودشان را دارند و زغال لیمو به عنوان یکی از مرغوب ترین و بهترین زغال های تولید شده در ایران می باشد و زغال فشرده دارای کیفیت پایین تری می باشد. 

مصرف کنندگان زغال بیشتر از زغال کبابی و زغال لیمو خریداری می کنند و زغال های بلوط، سیب و پسته در درجه ی بعدی قرار دارند.

بیشترین مصرف زغال کبابی را رستوران ها و کافه ها و هتل ها دارند زیرا اکثر سفارشات غذایی در منو رستوران ها انواع کباب می باشد و مهم ترین وسیله برای تولید آن زغال می باشد که در حجم بالایی هم استفاده می شود. 

به همین دلیل صاحبان این رستوران ها برای تامین نیاز زغال کبابی خود باید خرید زغال کبابی را در حجم بالایی انجام دهند تا پاسخگوی نیاز روزانه و حتی ماهانه آن ها باشد. پس نتیجه می گیریم که برای فروش زغال کبابی در حجم زیاد باید روی این حرفه ها حساب باز کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.