قیمت زغال لیمو شیرین در جهرم

جهرم مرکز تولید انواع زغال به ویژه زغال لیمو شیرین در کشور است. آیا از قیمت روز و چگونگی خرید ارزان و آسان انواع زغال جهرم اطلاع دارید؟ زغال چوب از دیرباز تا به امروز به شیوه های مختلفی در کشور تولید و مورد استفاده قرار می گرفته است. در سالهای اخیر شیوه تولید و حتی نحوه مصرف انواع آن به طور کلی دچار تغییر شده است، به گونه ای که امروزه صنعت زغال چوب به یکی از صنایع سودده و زودبازده بدل شده است. تولید زغال چوب مرغوب با انواع چوب درختان در چند نقطه از کشور مانند جهرم، کرمانشاه، کرمان، رشت، گیلان و … رواج بسیار زیادی دارد، در این بین زغال لیمو جهرم یکی از بهترین ارقام عرضه شده به بازار مصرف است که برای تولید آن از چوب درختان لیمو ترش، لیمو شیرین و حتی لیمو خارگی نیز استفاده می کنند. البته قیمت زغال لیمو شیرین خالص با زغال های آجیلی متفاوت است که بهترین راه استعلام و اطلاع از قیمت های روز ارتباط مستقیم با تولید کنندگان یا شرکت های پخش در شهرستان جهرم است.

  • خريد ويژه زغال جهرم بستگی به نوع زغال و کیفیت مطلوب، با توجه به نوع زغال و مرغوبیتی که دارند همچنین در مطالب زیر خصوصیات آن گفته شده است.

زغال جهرم یکی از بهترین زغال هایی میباشد که برای مشتریان میتوان زغال لیمو را نام برد. از ویژگی های منحصر به فرد این زغال تولید در کارخانه و کوره های مدرن میباشد، که برای تولید این زغال باید از چوب درختان میوه (مرکبات ) لیمو،بهارنارنج و ..استفاده نمود.زغال جهرم باتوجه به خشک شدن درختان میوه (مرکبات) کار تولید کنندگان زغال جهرم را راحت تر کرده که آسیبی به محیط زیست نمی رساند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در مورد زغال جهرم این است که روش های سنتی تولید زغال را کنار گذاشته که این کار در تولید کیفیت محصول نهایی زغال تاثیر به سزائی داشته باشد تا  کیفیت ها را به حداقل برساند.برای یادآوری گفتنی است که بیشتر کوره های زغال در جهرم واقع شده است که تولید زغال های لیمو درآن انجام میشود. در استان فارس بیماری های درختان مرکبات زیادشده از این رو با توجه به سم پاشی های متعدد اقدام کافی برای جلوگیری از بیماری درختان مرکبات نبوده است و از این رو تولید کنندگان زغال جهرم درختان را قطع نموده و ازآن برای تولید زغال استفاده میکنند که همین امر باعث تولید انبوه  زغال در شهرستان جهرم شده است.در نتیجه هنگام خرید زغال درانواع های مختلف حال چه زغال کبابی چه زغال فشرده و… باید در نظرداشت ویژگی های زغال و کیفیت مطلوب و نوع چوبی که درآن به کار رفته است را مد نظر داشته باشیم.         

قیمت زغال لیمو شیرین در جهرم

حقایقی جالب در مورد زغال جهرم

حقایقی جالب در مورد زغال جهرم حقایقی گفتنی راجب زغال جهرم مورد گفت و گو عموم واقع شده است که باعث جلب توجه و مخاطب را شگفت زده کرده است. هنگام خورد شدن این زغال یک صدای فلزی مانند در زغال ایجاد میشود. روش و تهیه این زغال با سایر زغال های مربوط در بازار متفاوت است بدین صورت که زغال جهرم از انواع درختان میوه مرکبات میباشد. شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاید که این زغال از لحاظ مرغوبیت و کیفیت به چه گونه ای میباشد و شناسایی زغال مرغوب جهرم چه خصوصیاتی دارد ؟ در اینجا ما به این مورد میپردازیم اولین خصوصیات زغال جهرم سیاه بودن زغال و براق بودن با توجه به نوع حرارت در کوره زغال که اهمیت خاصی دارد. هرچه درجه حرارت زغال کمتر باشد زغال مرغوبیت خود را از دست داده وبراق نمی شود و از این رو باید یک درجه حرارت ملایم داشته باشد تا زغال به حداقل کیفیت مطلوب در خصوصیات گفته شده برسد .

در اینجا میخواهیم بهترین مارک زغال جهرم را به شما معرفی کنیم از این رو زغال لیمو که یکی از مطلوب ترین زغال برای استفاده عموم است معرفی می شود .لازم به ذکر است که ما باید بدانیم یک زغال خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد.!؟ یک زغال خوب یاد دود کمی داشته باشد یا به عبارت دیگر بدون دود باشد . دومین خصوصیت زغال عدم امکان جرقه و حرارت بالا و بعداز خاموش شدن زغال خاکستر زیادی نداشته باشد و گاز هم ایجاد نکند گازهای ناشی از زغال همان دودهای سنگین از زغال می باشد که باعث تولید گاز میشود و بسیار خطرناک است.(کابرد زغال لیمو در سفره خانه سنتی است ). 

  • لازم است که بدانیم در تهیه زغال جهرم از آتش مستقیم،عدم استفاده از سوخت های فسیلی،عدم استفاده از پوسته برنج در محتوای زغال جلوگیری میشود از این رو چوب ها را در طولی که دارند در یک فضای باز میخوابانند و پوسته برنج را تا حد نیاز در روی آن می ریزند،از آتش زدن همین پوسته های برنج در جایی دیگر خاکستر تولید میشود و 2 روز طول میکشد تا چوب هایی که با  خاکستر داغی که از پوسته های برنج تشکیل شده است تماس پیدا کنند،آنگاه زغال تولید می شود.       

تاریخچه استفاده از زغال در ایران

تاریخچه استفاده از زغال ایران

  • زغال چیست ؟
  • زغال تنه ای سبک از اندام چوب درختان می باشد که در کوره ها با استفاده از حرارت تولید می شوند واز روش های خاص تولید زغال مورد استفاده قرار می گیرند.از دیر باز در ایران زغال های متنوعی تولیدشده است که از نوع معروف آن میتوان به زغال لیمو و زغال بلوط  که مورد استفاده عموم قرار گرفته است اشاره نمود. ارزان ترین زغال موجود دربازار ایران زغال فشرده است که یکی از پرسودترین زغال از لحاظ خرید فروش در بازار فعلی می باشد.
  • با پیداش زغال در ایران ابتدا بانام های زگال،ژگال،و واژگان مختلف نوشته می شد که در فرهنگ لغت نامه فارسی نیز به معنی خس و خاشاک که در حمام ها میسوزاندند؛ یاد شده است.در سالیان سال درست کردن زغال برای مردم یک شغل دیرینه بوده است که امروزه با توجه به کوره های جدید و دستگاه های زغال کار تولید زغال سریع تر شده و همین امرباعث تولید انبوه زغال و کیفیت مطلوب آن وبهره وری مورد نیاز عموم قرار گرفته است.

 تولید زغال در ایران به دو روش مرسوم است؛ 

  • برای تولید زغال ابتدا چوب هارا جمع آوری کرده و به کوره های مخصوص انتقال می دهند و آتش می زنند سپس دریچه کوره را می بندند و چوب ها به تدریج با توجه به درجه حرارت کوره به زغال تبدیل می شوند. 
  • از سوختن گیاهان مختلف و تغییرات شیمیایی در ساختار آن باعث سیاه شدن و شکل گیری کربن می شود که اصطلاحاً به آن زغال می گویند.                                        گفتنی است در روش اول مقداری چوب را درهوای آزاد روی هم می ریزند و آتش می زنند و طی فرآیندی چوب ها تبدیل به زغال می شوند و دود گازهای تولید شده به هوا پخش می شود این روش در بسیاری از کشورهای ما مرسوم است. 
    لازم به ذکر است که بدانیم عمده زغال بلوط کشور در استان خوزستان و شیراز تولید می شود. استان خوزستان باتوجه به منابع طبیعی و کوهستانی که دارد درختان بلوط زیادی در این کوه ها، باتوجه به آب هوای این منطقه قابل رویش بوده است از این رو استان خوزستان در تولید زغال بلوط و کوره های خانگی و کوره های مدرن امروزی راه اندازی شده است. همان طور که در مطلب گفته شده انبوه درختان بلوط باعث شده تا تولید زغال در این منطقه زیاد بشود .قطع درختان به صو رت منطقه ای می باشد که باتوجه به شرجی بودن دمای هوا و خشک شدن درختان باعث شده تا کار تولید کنندگان زغال راحت بشود.   

کیفیت بالای زغال به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت بالای زغال به چه عواملی بستگی دارد؟ امروزه اکثر مشتریان برای خرید زغال خصوصیات و کیفیت زغال خوب را نمی دانند یا اگرهم اطلاعی در راجب به موارد فوق دارند کافی نیست. در ذهن هر مخاطبی می تواند سوالات متعدی صورت بگیرد،که مهم ترین آن میتوانند راجب کیفیت زغال خوب باشد ؟! عمدتاً تولید کنندگان زغال بر این باورند که زغال خوب باید خاکستر کمی بعد از خاموش شدن از خود باقی بگذارد این اولین خاصیت زغال با کیفیت می باشد. عامل بعدی که در کیفیت بالای زغال میتواند تاثیر گذارباشد مواد اولیه (خام) هست که در تولید زغال،در کوره های صنعتی زغال به کار گرفته می شود.از این رو عاملی دیگر وجود دارد که در کیفیت زغال تاثیر دارد میتوان به میزان رطوبت زغال در کوره های زغال اشاره نمود که هرچه دمای رطوبت پایین تر باشد کیفیت زغال بهتر است.گفتنی است در بازارهای زغال فروشی از مرغوبترین و باکیفیت ترین آنها  زغال های پرسی و قالبی (فشرده) نام برد.(تعریف زغال پرسی زغالی است که از ترکیب خاکستر زغال تولید میشود).به طور کلی زغال با کیفیت باید بدون جرقه وبدون بو پرحررات و زود شکسته شود و سریع خاموش نشود. 

  • بهطور خلاصه کیفیت زغال به عامل های زیر بستگی دارد؛
  • بعد از روشن کردن زغال ،خاکستر کمی داشته باشد 
  • استفاده از مواد اولیه (خام) که نیاز اساسی در کیفیت زغال می باشد را مورد استفاده قرار میدهند.
  • عدم جرقه هنگام روشن بودن زغال ؛ شاید این سوال برای شما در ذهنتان بوجود بیاید که مگر می شود زغالی که روشن باشد جرقه نزند ؟ منظور این است که جرقهای زیاد هنگام استفاده نداشته باشد.
  • بدون بو و پر حرارت باشد و سریع خاموش نشود . 

راهنمای استفاده از زغال جهرم

کاربرد استفاده از این زغال یک تعریف خاص مورد نیازعموم است  که میتوان در  ایجاد شعله برای پخت و پز و قهوه خانه ها مورد استفاده عموم قرارداد. یکی دیگر از موارد استفاده از زغال ساخت ماسک ضدگاز قلیان و مصارف دارویی و صنعت فولاد و … استفاده کرد.همان طور که می دانیم زغال جهرم همانند زغال های دیگر انواع هایی نظیر زغال کبابی،زغال لیمو قلیانی،می باشد.

گفتنی است که استفاده زغال برای گرم نگه داشتن چایی،غذا، در مکان مخصوص مثل یه فضای بسته فلزی کوچک متناسب با فضا انتخاب میشود که این روش یک روش کاملا سنتی میباشد که بعد از مطمئن شدن از نیمه روشن بودن زغال آنرا در همان فضای بسته فلزی ریخته واز حرارت آن استفاده می کنیم. 

گفتنی است که هنگام استفاده از زغال برای درست کردن کباب زغال هارا به صورت مخروطی شکل ریخته تا در موقع روشن شدن تمام زغال ها باهم روشن شود و از خوردشدن آن پرهیز شود تا زغال ها به صورت یکنواخت روشن بشود. 

 

ویژگی های منحصر به فرد زغال جهرم

ویژگی های منحصر به فرد زغال جهرم زغال جهرم ویژگی های خاصی ازجمله با کیفیت بودن بادوام بودن نسبت به زغال های بلوط را دارا می باشد. در ادامه مقایسه ای بین زغال بلوط و زغال جهرم انجام می دهیم تا ویژگی های مربوط به زغال جهرم و بلوط از یک دیگر متمایز شود زغال بلوط نسبت به زغال لیمو استفاده بیشتری می شود زیرا که زغال لیمو قیمت بیشتری نسبت به زغال بلوط دارد .تهیه این زغال ها با یکدیگر فرق دارد.از این رو میتوان گفت زغال جهرم که در کوره های صنعتی تولید می شود، زیرا خاصیت بالقوه ای مثل براق بودن زغال و سیاه بودن ،حرارت بالا نام برد.از ویژگی های زغال و منحصر به فرد آن بادوام بودن آن خورد نشدن زغال هنگام استفاده که این امر در قیمت گذاری تاثیر به سزائی داشته است. 

خرید و فروش زغال جهرم در ایران

بازار فروش زغال همواره مثل کالاهای دیگر از روش های مستقیم بین الملل و روش بازار (غیر مسقیم) به بازار عرضه می شود.عمدتا فروش زغال بسته به نوع تولید و بسته بندی زغال ها قیمت های ویژه ای را دارا می باشد. در فروش زغال جهرم با توجه به بسته بندی زغال های لیمو قیمت و کیفیت خوبی را به بازار عرضه  کند.به طورکلی منظور و هدف ما از فروش زغال تاکید برنوع عمده فروشی و خرده فروشی به بازار مورد توجه قرار دارد. یکی از راحت ترین روش فروش زغال جهرم در ایران واسطه ها خریداران عمده زغال دربنگاه های فروش زغال به طور گسترده به فروش خواهد  رسید.فروش زغال جهرم در ایران از تولید کننده زغال یک پروسه ای را طی می کند تا به دست مصرف کننده برسد.درباره زغال جهرم باید این مورد مهم را درنظر بگیریم که کیفیت و مرغوبیت این زغال دربین عمده فروشان بازرا تهران و اصفهان ازآن خود کرده است . بیشترعمده فروشان زغال در ایران درجه و نوع زغال را مد نظر دارند تا زغال با کیفیت به بازرا عرضه کنند .از این رو میتوان گفت عمده خریداران زغال جهرم که تنوع خاصی در تولید این زغال وجود دراد عبارت است از:

  • زغال سنتی
  • زغال فشرده
  • زغال لیمویی سکه ای
  • زغال پرسی و .. می باشد.                                                                                                                   
    لازم به ذکر است که در این مطالب گفته شده درباره فروش زغال جهرم ، نحوه فروش گفتنی است که این زغال به صورت مستقیم از تولید کنندگان به مشتریان عرضه شود و فروش ویژه زغال جهرم یک خاصیت بالقوه ای را دارا     می باشد، این خاصیت استفاده از چوب درخت مرکبات میوه است که مشتریان زیادی را مورد پسند خود واقع کرده است و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اکثر فروش وبازاریابی یک سری از کالاهای مورد نیاز در بازار فروش ایران به روش های مختلفی میباشد. خرده فروشی برای تولیدکنندگان سنتی و عرضه مستقیم آن به مغازه دارها که این روش در عصر امروز زیاد مورد استقبال نیست. زیرا دارای یک سری معایب است تولید آن مشخص نیست تولید انبوه انجام نمی شود و در این صورت مشتری های زیادی از دست می رود .در بازار های فروش مستقیم و حذف واسطه ها و سودهی بیشتر این روش برای بنگاهدارن روش فوق العاده ای است. 
  • بپردازیم به دو روش خیلی مهم که در اکثر فروش کالا از آن مورد استفاده قرار می گیرد؛
  • روش غیر مستقیم 
  • روش مستقیم (بازار بین الملل) 
    روشهای فوق از روش هایی است که تجارت کنندگان و بازایابان حرفه ای از آن ها استفاده می کنند دارای مزایا و معایبی نسبت به یک دیگر می باشداز این رو در روش غیر مستقیم حذف واسطه ها و خرده فروشان و دلالان در این روش کنار گذاشته می شوند که سودهی فراوانی در جیب تولید کنندگان و کسب کار های کوچک میباشد 
    و درآخر روش غیر مستقیم که همان فروش از طریق اینترنت و فروشگاه های اینترنتی انجام می شود و به طور مستقیم کالا به مشتری ارائه می شود.     

       

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.